سردار فلاح در یادواره تلویزیونی شهدای عملیات کربلای پنچ:

عامل پیروزی در عملیات کربلای ۵ توانمندی و تجربه‌های سردار همدانی بود

 فرمانده دوران دفاع مقدس یکی از دلایل موفقیت در عملیات کربلای ۵ را توانمندی و تجربه‌های سردار همدانی دانست و گفت: توانمندی فرماندهان و نیروهای گیلانی یکی از دلایل حضور پررنگ نیروهای این استان در عملیات کربلای ۵ بود.

عامل پیروزی در عملیات کربلای ۵ توانمندی و تجربه‌های سردار همدانی بود

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار حمزه فلاح امشب در یادواره تلویزیونی بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت در این عملیات توانمندی و تجربه‌های سردار همدانی بود بیان کرد: توانمندی فرماندهان و نیروهای گیلانی یکی از دلایل حضور پررنگ نیروهای این استان در عملیات کربلای ۵ بود.

وی با اشاره به اینکه در عملیات کربلای ۴ به سردار همدانی ماموریت دادند تا سمت اروند را بررسی کند و پس از آن برای کربلای ۵ برنامه‌ریزی شد افزود: در عملیات کربلای ۵، تنها گردان چزابه موفق نشد اما تمامی گردان‌ها هرشب درگیر بودند و زحمات زیادی کشیدند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در عملیات کربلای ۵، سه شبانه روز درگیر جنگ بودیم گفت: در شب اول عملیات کربلای ۵، بوارین را گرفتیم و بیشترین فشار نیز از سمت اروند صغیر بود و شب سوم یک گردان کمکی آمد و با وجود تمام سختی‌ها توانستیم بوارین را حفظ کنیم.

سردار فلاح با بیان اینکه در عملیات کربلای پنج، ۳۸۳ شهید را تقدیم راه انقلاب کردیم خاطرنشان کرد: با جانفشانی و ایثارگری رزمندگان خود توانستیم در مرحله اول عملیات کربلای ۵ تمامی اهداف خود را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه پس از آنکه صدام و کشورهای حامی آن پس از چندین عملیات حاضر به مذاکره با ما نشدند استراتژی جدیدی را در دستور کار قرار دادیم افزود: به پیشنهاد رفسنجانی، استراتژی عدل را در دستور کار قرار دادیم که قرار بود طی آن یکی از شهرهای عراق یعنی بصره را بگیریم تا صدام پای میز مذاکره بیاید.

فرمانده دوران دفاع مقدس شهادت فرماندهانی همچون بامروت و نظری در عملیات کربلای ۵ را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: عملیات کربلای ۸ در واقع ادامه عملیات کربلای پنج بود که طی آن به سمت نهر جاسم رفتیم و اولین گردانی که خط را آنجا تحویل گرفت نیز گردان میثم بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه