ابتلای درون خانوادگی به کرونا در گیلان افزایش یافته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رصد مبتلایان جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان نشان می دهد که تعداد ابتلای درون خانوادگی به ویروس کرونا در این استان بیشتر شده است.

ابتلای درون خانوادگی به کرونا در گیلان افزایش یافته است

به گزارش ۸دی، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: اگر کسی در بیمارستان های گیلان بستری می شود دوباره از خانواده همان بیمار چند روز بعد افرادی بستری می شوند که نشانگر عدم رعایت پروتکل های پیشگیری از انتشار ویروس و پرهیز از دورهمی ها است.

وی افزود: هنوز درگیر دورهمی های خانوادگی هستیم در حالی که فرد مبتلا به ویروس کرونا می تواو ند هریک از جمعیت حاضر در این مراسم ها بدون علامت باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا خاطر نشان کرد: باید مراقب سالمندان باشیم و از برگزاری دورهمی ها خودداری کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۴۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، اضافه کرد: ١٠٨ نفر به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه می باشند.

تاکنون یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۱۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان ناشی از آن در کشور به ۵۶ هزار و ۱۸ نفر رسیده است.

تا کنون یک میلیون و ۵۸ هزار و ۶۵۴ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و چهار هزار و ۷۲۹ نفر از مبتلا به کووید۱۹ نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه