نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:

پایین بودن میزان بهره وری در منطقه به دلیل نبود صنایع تبدیلی

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: به دلیل خام فروشی محصولات کشاورزی و نبود صنایع تبدیلی در این منطقه میزان بهره وری بسیار کم است

پایین بودن میزان بهره وری در منطقه به دلیل نبود صنایع تبدیلی
به گزارش ۸دی،محمد صفریان ملک میان در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه رودسر و املش اظهارداشت: حوزه انتخابیه بنده ۲ ظرفیت بزرگ؛ گردشگری و کشاورزی با محصولات متنوع از جمله برنج، چای، فندق، گل گاوزبان و انواع مرکبات، ماهیان خاویاری داراست.
وی تاکید کرد: به دلیل خام فروشی محصولات کشاورزی و نبود صنایع تبدیلی در این منطقه میزان بهره وری بسیار کم است. در منطقه ما به جز ۶۴ کارخانه چای که برگ سبز را به چای خشک تبدیل کرده و عمده این محصول نیز به صورت فله ای از شهرستان و استان ما خارج میکنند، کارخانه دیگری نداریم که البته تاثیر اقتصادی کارخانجات موجود هم بر زندگی مردم منطقه بسیار کم است.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از ضعف های موجود این است که نهادهای پشتیبان از جمله وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو که بایستی کمک های بیشتری برای مردم منطقه ما در نظر بگیرند.

صفریان ملک میان خاطرنشان کرد: تامین آب کشاورزی کافی و به موقع برای کشاورزان، کمبود کود شیمیایی و بالا بودن قیمت آن سبب شده تا کشاورزان دچار مشکل شوند که این موضوع دور از انصاف است که این قشر زحمتکش را با دغدغه مواجه کرده است.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه