مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

شهرداران مسئول مدیریت بحران در شهرها هستند/ برخورد با متخلفانی که در زمان بحران نرخ‌ها را گران می‌کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه شهردار مسئول بحران شهر است و باید همواره برای اتفاقات آماده باشد خاطرنشان کرد: به فرماندار نامه زدیم همه شهرداران ماشین‌آلات مورد نیاز زمان بحران را اجاره کنند و پول آن را اداره کل بحران پرداخت می‌کند و اگر کسی گران حساب کرد ما با آن برخورد می‌کنیم.

شهرداران مسئول مدیریت بحران در شهرها هستند/ برخورد با متخلفانی که در زمان بحران نرخ‌ها را گران می‌کنند

به گزارش خبرنگار هشت دی، امیر مرادی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت با انتقاد از کم‌کاری مسئولان شهر رشت اظهار کرد: شهردار رشت به تازگی وارد کار شده و انتظار زیادی از ایشان نداریم اما اگر در این سال‌ها مسئولان شهر به خوبی عمل می‌کردند امروز به مردم گزارش خوب می‌دادیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه اوضاع داخل شهر رشت در زمان بحران برای ما یک دغدغه محسوب می‌شود گفت: وظیفه شهرداری مدیریت بحران است و باید اعتبارات خود را صرف نوسازی تجهیزات و ماشین آلات کند و سپس به امور عمرانی بپردازد.

وی با اشاره به اینکه شهردار مسئول بحران شهر است و باید همواره برای اتفاقات آماده باشد خاطرنشان کرد: به فرماندار نامه زدیم همه شهرداران ماشین‌آلات مورد نیاز زمان بحران را اجاره کنند و پول آن را اداره کل بحران پرداخت می‌کند و اگر کسی گران حساب کرد ما با آن برخورد می‌کنیم.

مرادی تصریح کرد: طبق قانون هر کس تخلف کرد و در شرایط بحرانی رقم بالایی برای ارائه تجهیزات ارائه کند تخلف کرده و هیچ بخش خصوصی در بحران حق ندارد بدون اجازه فرماندار جای دیگری کار کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه اقدامات ما برای مدیریت بحران در سطح استان بی نظیر است اما در شهر رشت مشکل داریم افزود: تمام امکانات بنیاد مسکن را به عنوان بخش خصوصی که شامل ۷۶ دستگاه است را در اختیار شهرداری رشت قرار دادیم.

وی با بیان اینکه باز بودن کریدور شهر رشت در زمان بحران ضروری است تا با چالش مواجه نشویم ادامه داد: از شهردار رشت خواستم برای ۲۶ کامیون حداقل ۱۰ تیغه بدهد و بنده نیز پرداخت اجاره بنیاد مسکن را برعهده گرفتم.

مرادی با اشاره به اینکه اگر شهردار رشت با امکانات موجود اعلام کند باز هم مشکل دارد، حلقه سپاه را به کمک می‌طلبیم و تمام امکانات لشکر سپاه استان برای باز کردن مسیر گلسار و کریدور رشت آماده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آمادگی ۱۵۰ تیم آفرود برای استان، اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای تامین سوخت با بخش‌های مختلف انجام شده و علاوه بر ۳۵۰ دستگاه راهداری، امکانات بخش خصوصی بخش زیرساخت ۷۰ دستگاه و ۳۰ دستگاه برای راه و شهرسازی و صنعت و معدن نیز در اختیار مدیریت بحران است.

غفلت از بازه زمانی ۲ بامداد تا ۶ صبح عامل بسته شدن راه‌ها

جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر ماه اظهار کرد: ۲۵۶ نفر در قالب ۴۸ تیم در محورهای برف گیر استان مستقر هستند و برای اولین بار در محورهای جلگه‌ای نیز طرح زمستانی تعریف شده است.

محمد صالحی با بیان اینکه جلسات آسیب شناسی درخصوص برف سال گذشته برگزار و برای رفع آنها اقدام شده است بیان کرد: کانون‌های بحران در سال گذشته شناسایی شده و برای کنترل شرایط اقدام به احداث راهدارخانه سیار کردیم.

وی افزود: یکی از مشکلات زمان بحران، غفلت از بازه زمانی ۲ بامداد تا ۶ صبح است و پیشنهاد می‌دهم عوامل نظارتی، مدیران و پلیس برنامه‌ریزی کنند و چند نفر در این ساعات به راه‌ها و شرایط نظارت کنند تا راه‌ها بسته نشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه