دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان برگزار می شود + جزئیات

نشست هماهنگی برگزاری دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان در سپاه قدس برگزار شد.

دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان برگزار می شود + جزئیات

به گزارش ۸دی، سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در این نشست با اشاره به اهمیت و نقش اثرگذار فضای مجازی در زندگی اجتماعی افراد به ویژه در ایام کرونا گفت: برگزاری جشنواره تولید محتوای دیجیتال بسیج، فرصتی ارزشمند در جذب ایده ها، کشف استعدادها، ساماندهی گروه های منسجم تولید محتوا در بستر فضای مجازی و کمک به رفع مشکلات و چالش های استان است.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه از فضای مجازی نباید غافل شد، افزود: هم افزایی و همگرایی دستگاه های مرتبط در تولیدات تخصصی و کاربردی در بستر فضای مجازی علاوه بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی می تواند در بحث اقتصادی هم اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی کشورمان نباید به خارج از کشور وابسته باشد گفت: ما هزینه‌های بسیاری متحمل و متقبل شدیم تا استقلال ارضی و حقیقی کشورمان حفظ شود بنابراین باید با اراده جهادی و انقلابی و با تولید محتوا در حوزه های مشکلات واقعی جامعه و مقاومت و ایثار جدی در فضای مجازی ورود کنیم.

معاون فضای مجازی سپاه قدس گیلان گفت: این رویداد برای دومین بار در سطح استان همزمان با ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز می شود.

سجاد ستوده با بیان اینکه در مدت ۴۵ روز ایده ها و پیشنهادات گروههای فعال در حوزه فضای مجازی به دبیرخانه ارسال می شود افزود: دراین مدت ایده ها داوری و گروه  ها مشخص می شود و با کمک مربیان ایده‌ها به محصول تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر محصول باید وارد بازار کسب و کار شود تصریح کرد: در این جشنواره علاقمندان می توانند در ۳ بخش عمومی با ارایه ایده های خود در موضوعات آسیب های اجتماعی با اولویت ازدواج، فرزندآوری، پایین آمدن نرخ طلاق، آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا و مهاجرت و تغییر کاربری ها در گیلان شرکت کنند.

ستوده اضافه کرد: در کنار این موضوعات عمومی بخش ویژه شهدای محور مقاومت و شهدای هسته ای با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دکتر فخری زاده هم قرار دارد که فعالان فضای مجازی و فعالان این عرصه می توانند ایده ها خود را ارسال کنند.

معاون فضای مجازی سپاه قدس گیلان گفت: ایده تولیدات در قالب بازی موبایلی در حوزه انیمیشن، موشن گراف و مستند کوتاه خواهد بود علاقه مندان می توانند آثار خود را همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم به مدت ۱۰ روز برای دبیرخانه ارسال کنند.

وی همچنین از حمایت صندوق‌های نوآوری و صندوق‌های حمایتی برای ورود ایده ها و محصولات به بازار کسب و کارخبر داد.

در ادامه این نشست هریک از مدیران کل صدا وسیما ؛ منطقه آزاد انزلی، فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ پارک علم و فناوری، ارتباطات و فناوری، اطلاعات و مخابرات در خصوص تبدیل تهدید فضای مجازی به فرصت، حمایت از ایده های خلاقانه، تامین زیر ساخت های مناسب برای تبدیل ایده به کسب و کار، تولید محتوای مناسب، حمایت از محصولات تولیدی و نحوه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و میزان مشارکت دستگاه مربوطه در حوزه تولیدات دیجیتال بسیج دید گاه های خود را بیان کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه