لایروبی بیش از ۲۳ کیلومتر از رودخانه های گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه بیش از ۲۳ کیلومتر از رودخانه های استان در جهت آب گذری سیلاب لایروبی شد، گفت: بزودی لایروبی سه کیلومتر از رودخانه «خوبک» منتهی به تالاب انزلی نیز آغاز می شود.

لایروبی بیش از ۲۳ کیلومتر از رودخانه های گیلان

به گزارش ۸دی،وحید خرمی در جمع خبرنگاران، از لایروبی رودخانه های استان خبر و اظهار کرد: تاکنون در ۱۱.۵ کیلومتر از رودخانه های منتهی به تالاب انزلی از جمله نرگستان، خمسر و چمثقال لایروبی صورت گرفته  و به زودی لایروبی سه کیلومتر از رودخانه «خوبک» منتهی به تالاب انزلی نیز آغاز می شود.

وی درخصوص لایروبی رودخانه ها در جهت آبگذری سیلاب در دیگر نقاط استان، افزود: رودخانه سید علی اکبری در لاهیجان به طول ۱۲ کیلومتر لایروبی شد و به زودی لایروبی رودخانه شلمانرود در شهرستان لنگرود به طول شش و نیم کیلومتر را آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان، با اشاره به بند(و) تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، تصریح کرد: به منظور تامین بخشی از کسری منابع اعتباری مورد نیاز طرح‌های ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب، به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها اجازه داده شده تا بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای را در قالب قرارداد مشارکت عمومی – خصوصی، به پیمانکاران واگذار و از محل منابع مزبور نسبت به اجرای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام کنند.

خرمی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای گیلان با استفاده از قانون مذکور تاکنون نسبت به برگزاری مزایده ها و انتخاب پیمانکاران برای ساماندهی و لایروبی ۱۲ نقطه از رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب در شهرستان های املش، تالش، رودسر، رودبار و آستارا در راستای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه