بیش از نیمی از جمعیت شهرستان آستارا غربالگری شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست ستاد کرونا در فرمانداری آستارا اعلام کرد: بیش از نیمی از جمعیت شهرستان آستارا غربالگری شدند.

بیش از نیمی از جمعیت شهرستان آستارا غربالگری شدند

به گزارش ۸دی، آبتین حیدرزاده در این نشست با اشاره به آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان ، گفت : بیش از نیمی از جمعیت شهرستان آستارا، با همکاری نیروهای داوطلب بسیج و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان،  غربالگری شده اند.

وی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان آستارا، اظهار کرد: آنچه موجب نگرانی است درصد پایین استفاده مردم از ماسک می باشد .  با شروع فصل سرما با استفاده از ماسک می‌توان از انتشار ویروس آنفلوآنزا و کرونا پیشگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از مردم  خواست بمنظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از حضور در مراسم‌ها ، تجمع‌ها دوری نموده و تا حدامکان، از خانه خارج نشوند.

دکتر حیدرزاده ادامه داد : این روزها به رغم اجرای محدودیت های کرونایی همچنان، از دست رفتن بیش از ۲۰۰ نفر از هموطنان مان را روزانه  شاهد هستیم . چنانچه پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، بی شک این آمار افزایش خواهد یافت .

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتناب از دور همی ها، از مردم خواست به منظور مقابله با ویروس کرونا ، از دورهمی های شب یلدا، اجتناب نمایند و مانع انتشار ویروس کرونا شوند و زحمات کادر بهداشت و درمان را هدر ندهند.

لازم به ذکر است: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و هیات همراه در ادامه طی بازدیدی سرزده ، از مراکز ۱۶ ساعته، پایگاه مراقبت مرزی و مرکز شبانه روزی لوندویل شهرستان آستارا، ضمن گفت و گو با کارکنان و مراجعان، از نزدیک نحوه خدمت رسانی به بیماران را مورد ارزیابی قرار دادند . در این بازدید دکتر مسعود نوروزی _ معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه و دکتر محسنی متخصص پزشکی خانواده نیز حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه