معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

شناسایی پشه آئدس در رشت و انزلی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پشه آئدس در رشت و انزلی شناسایی شده و خوشبختانه هیچ‌یک از پشه‌های صیدشده بیماری‌زا نبوده‌اند، گفت: اقدامات مه‌پاشی برای پیشگیری از وفور این پشه انجام می‌شود.

شناسایی پشه آئدس در رشت و انزلی

به گزارش هشت‌دی محمود رضوانی با اشاره به شناسایی پشه آئدس در رشت و انزلی، گفت: پشه آئدس در رشت و انزلی شناسایی شده است و خوشبختانه هیچ‌یک از پشه‌های صیدشده بیماری‌زا نبوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فردا شهر رشت مه‌پاشی می‌شود افزود: اقدامات مه‌پاشی فقط برای پیشگیری از وفور این پشه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت مستمر کارشناسان بهداشتی گیلان برای شناسایی و صید پشه آئدس، افزود: تاکنون این‌گونه پشه در دونقطه از بندر انزلی و رشت شناسایی و صید شده که این پشه‌ها آلوده به ویروس یا ناقل بیماری نبوده است.

رضوانی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های بندرانزلی و رشت، مه پاشی و بهسازی محیط انجام می‌شود گفت: مراقبت‌های حشره‌شناسی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ازدیاد این پشه به صورت مستمر انجام شده و جای نگرانی از بابت ازدیاد پشه و شیوع بیماری وجود ندارد.

ایستگاه‌های صید آئدس از سال‌های قبل در برخی شهرستان‌های گیلان راه‌اندازی شده است

 

محمدرضا امینی مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این رابطه اظهار کرد: سال‌هاست در بسیاری از نقاط اروپا گونه‌ای از پشه به نام آئدس شناسایی و از سال‌ها پیش با رویکرد پیشگیرانه، ایستگاه‌های صید حشره در برخی شهرستان‌های گیلان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت مستمر کارشناسان بهداشتی گیلان در سال‌های اخیر برای شناسایی و صید پشه آئدس، افزود: تاکنون این‌گونه پشه در دونقطه از بندر انزلی و رشت شناسایی و صیدشده که این پشه‌ها آلوده به ویروس و یا ناقل بیماری نیز نبوده است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در شهرستان‌های بندرانزلی و رشت، مه پاشی و بهسازی محیط و به‌موازات آن مراقبت‌های حشره‌شناسی صورت می‌گیرد، گفت: این اقدامات جاری و پیشگیرانه برای جلوگیری از ازدیاد این پشه است و جای نگرانی از بابت ازدیاد پشه و شیوع بیماری وجود ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه