فرماندار لنگرود خبر داد:

آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای مقابله با بحران های احتمالی در لنگرود

فرماندار لنگرود از آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای مقابله با بحران های احتمالی در شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: انتظار این است مسئولان با همدیگر تعامل داشته باشند تا حداقل آسیب در زمان بحران متوجه مردم شود.

آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای مقابله با بحران های احتمالی در لنگرود
« رحیم حیدری » در جلسه پیشگیری و هماهنگی ستاد بحران شهرستان امروز  در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان ضمن تاکید بر ضرورت آمادگی همه دستگاه ها برای مقابله با بحران های احتمالی، اظهارداشت: با حداقل امکانات، همراهی و همکاری همه می توان کارهای خوبی انجام داد و انتظار این است مسئولان با همدیگر تعامل داشته باشند تا حداقل آسیب در زمان بحران متوجه مردم شود.

وی با اشاره به اینکه بشریت از دیرباز خطرات طبیعی را تجربه کرده و انتظار بود با توجه به تجارب گذشته خود را در برابر بحران ها مجهز کند، افزود: از ۴۵ حادثه طبیعی در جامعه جهانی، ۳۵ حادثه متوجه کشور است و نشان دهنده این است که جزو مناطق پرخطر و آسیب پذیر هستیم.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه در اینگونه جلسات باید امکانات دستگاه های اجرایی، لیست امکانات و تجهیزات و شرکت های خصوصی دارای تجهیزات هماهنگ شود، تصریح کرد: تقسیم کار از پراکندگی تجهیزات و نیروها در زمان بحران جلوگیری می کند.

حیدری ادامه داد: بحران از پایین به بالا کنترل می شود، دهیاران در روستاها با مدیریت بخشداران و شهرها نیز توسط شهرداران فرماندهی می شود.

وی با بیان اینکه برف به خودی خود آسیب زا نیست زمانی آسیب زا می شود که سوار بر جاده شود، تصریح کرد: دهیاران به عنوان  فرماندهان ستاد بحران در روستاها باید در زمان بحران جاده های روستایی را باز نگه دارند و در شهرها هم ابتدا باید شریان های  اصلی باز شود.

گفتنی است، هماهنگی برای مقابله با بحران و تشکیل جلسات فرعی، آمادگی دستگاه های اجرایی در زمان بحران، بازنگری در فعالیت ها، سوخت مناطق بالادست، بررسی مسیرهای مربوط به کابل های انتقال برق در روستاها، آمادگی بیل و لودر، تهیه لیست شرکت ها توسط بخشداران و شهرداری ها، اطلاع رسانی ادارات خدمات رسانی در خصوص جلوگیری از یخ زدگی لوله ها و …..از جمله مواردی است که در این جلسه تبادل نظر شد.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه