مدیرکل شیلات گیلان عنوان کرد:

اعتبار ۲ میلیاردی برای تکثیر ذخایر ماهیان خزر

 مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه رویکرد شیلات تکثیر و بازسازی ذخایر است، گفت: امسال دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در بخش تکثیر و ذخایر ماهیان را داریم.

اعتبار ۲ میلیاردی برای تکثیر ذخایر ماهیان خزر

به گزارش ۸دی،عظیم مدبری در جلسه شورای کشاورزی شهرستان بندرانزلی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه در حوزه صید و صیادی ۱۱ پره فعالیت دارند، اظهار کرد: در زمینه صید کیلکا ۳۰ لنج صیادی فعالیت دارد و سال گذشته بیش از ۴۸۲۵ تن صید این ماهی انجام شد.

وی با اشاره به مجموع صید انجام شده از تالاب و دریا، گفت: چهار تعاونی صیادی در حاشیه تالاب داریم که سال گذشته ۶۰۰ تن تولید داشتند و در مجموع صید انواع ماهی از تالاب و دریا ۵۷۴۷ تن صید با اشتغال ۲۲۱۴ نفر به طور مستقیم بود.

مدبری با بیان اینکه ۱۱۵ مزرعه در زمینه آبزی پروری فعالیت دارند، تصریح کرد: ۱۰۷ مزرعه در حاشیه تالاب قرار گرفته‌اند که حریم ۲۵ هکتاری تالاب باعث شده نتوانیم پروانه برای تجهیز و افزایش بهره‌برداری به مزارع آبزی پروری و آب بندها بدهیم.

مدیرکل شیلات گیلان اضافه کرد: با توجه به اینکه مالکیت آب بندان ها با جهاد کشاورزی است، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند به صورت بلندمدت سرمایه‌گذاری داشته باشند لذا راغب به سرمایه‌گذاری در این بخش نیستند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد شیلات تکثیر و بازسازی ذخایر است، گفت: امسال دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در بخش تکثیر و ذخایر ماهیان را داریم.

مدبری با بیان اینکه توانمندسازی تعاونی‌های پره را در دستور کار داریم، تاکید کرد: در عرضه بهداشتی ماهی نیز توانستیم بازار را به محل جدید انتقال دهیم و در حال حاضر هیچ پره ای در بازار قدیم انزلی فعالیت ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه