قالیباف: نباید مسائل معیشتی کشور را به شکست یا پیروزی کسی در کاخ سفید گره زد

رئیس مجلس گفت: هر چند که از شکست ترامپ خوشحالیم، اما عمیقا باور داریم که زندگی و معیشت مردم را نمی‌توان و نباید به پیروی از شکست یا پیروزی کسی در کاخ سفید گره زد.

قالیباف: نباید مسائل معیشتی کشور را به شکست یا پیروزی کسی در کاخ سفید گره زد

به گزارش ۸دی، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹) مجلس گفت: انتخابات آمریکا و حوادث قبل و بعد از آن اتفاقی عبرت‌آموز بود. آمریکایی که سال‌ها مشکلات ساختاری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود را با قدرت رسانه‌ایش پنهان کرده بود، این روزها بدون روتوش در مقابل افکار عمومی جهان به نمایش گذاشته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکای واقعی که در کنار قوت اقتصادی و نظامی خود درگیر شکاف‌های عمیق اجتماعی است، فاصله بسیار زیادی با آمریکای نمایشی دارد و تصویر واقعی امروز روند رو به افول آمریکا را در مقابل چشمان مستضعفان جهان به نمایش گذاشت و با شکسته شدن هیمنه ایجاد شده روند افولش را سرعت بخشید.

وی افزود: همان گونه که چند روز پیش برادر عزیزم سید حسن نصرالله گفت ما از شکست قاتل شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس خوشحالیم و همه با چشمان خود دیدند کسی که در این دنیا ندای «أناَ رَبُّکُمْ الأعْلی» سر دهد، بر اساس سنت‌های الهی او در دنیا و آخرت خوار و خفیف می‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما نظام فاسد حاکم بر آمریکا را مقصر اصلی تصمیمات غلط آنها می‌دانیم و تنها خون‌بهای آنها را اخراج سربازان آمریکایی از منطقه می‌دانیم. ولی از کوچکی و زبونی صادرکننده فرمان آن جنایت بزرگ هم شادمان می‌شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر هر چند که از شکست ترامپ خوشحالیم، اما عمیقا باور داریم که زندگی و معیشت مردم را نمی‌توان و نباید به پیروی از شکست یا پیروزی کسی در کاخ سفید گره زد. این تصمیمات ماست که مستقل از این رفتن‌ها و آمدن‌ها پایه‌های اصلی اقتصاد ما را می‌سازد. قدرت ما را در این عرصه مشخص می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه