سالانه ۲۵۰ تن چای در کارخانه چایسازی موقوفه غروی فرآوری می شود

قاسم پور با بیان اینکه موقوفه مرحوم غروی شامل ۱۲ هکتار باغ چای، یک هکتار شالیزار و یک کارخانه چایسازی است گفت: کارخانه چایسازی موقوفه غروی سالانه ۲۵۰ تن چای را فرآوری می کند.

سالانه ۲۵۰ تن چای در کارخانه چایسازی موقوفه غروی فرآوری می شود

به گزارش ۸دی،«محمد قاسم پور» گفت: موقوفه مرحوم غروی شامل ۱۲ هکتار باغ چای، یک هکتار شالیزار و یک کارخانه چایسازی از مهمترین موقوفات این شهرستان است که از محل درآمد آن در اجرای نیت واقف هزینه می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش افزود: نیات موقوفه غروی، روضه خوانی در شب‌های جمعه، روضه خوانی در تهران یا املش و صرف در امور خیریه است.

وی اعلام کرد: کارخانه چایسازی موقوفه غروی سالانه ۲۵۰ تن چای را فرآوری می کند.

قاسم پور با اشاره به عزم اوقاف گیلان برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات کارخانه موقوفه چایسازی غروی گفت: بسیاری از تجهیزات این کارخانه نیازمند تعمیر است و با نوسازی ابزار موجود در کارخانه تولید چای در آن افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: مهندس شمس الدین غروی در سال ۱۲۹۸ هجری شمس در نجف اشرف متولد شد و پس از مهاجرت به تهران و تحصیل علم، موفق به اخذ مدرک مهندسی رشته راه و ساختمان از دانشگاه تهران شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش گفت: مهندس غروی، تسلط کامل به به زبان های عربی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی داشت و نماینده مردم شهرهای لنگرود، لاهیجان و رودسر در دوره هفدهم مجلس شورای ملی بود.

وی اظهارداشت: مهندس غروی در سال ۱۳۶۱ سندیکای کارخانجات چای شمال کشور را در لاهیجان تاسیس کرد و پس از سالها خدمت به صعنت چای و مردم منطقه در سال ۱۳۶۷ اموال خود را وقف کرد.

قاسم پور با اشاره به برکاتی که از وقف مهندس غروی شامل حال مردم منطقه شده است، خاطرنشان ساخت: این مرد متدین ضمن کارآفرینی برای جوانان منطقه به ترویج دین و تبلغ آموزه های اسلامی در املش و تهران نیز کمک کرده است.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه