رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه:

رهایی ۱۹۷ زندانی در ایران از چوبه دار + جزییات

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: ۱۹۷ محکوم به اعدام در ۶ ماهه نخست سال جاری با تلاش شوراهای حل اختلاف از چوبه دار نجات یافتند.

رهایی ۱۹۷ زندانی در ایران از چوبه دار + جزییات

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هجدهمین سالگرد بنیانگذاری شوراهای حل اختلاف اظهارداشت: شوراهای حل اختلاف ارزش والای انسانی دارد و در پی توسعه اخلاق انسانی است.
وی ادامه داد: در همه زندانها شوراهای حل اختلاف مستقر هستند و افزایش صلح و سازش را شاهد بوده، به طوری که در ۶ ماه نخست سال جاری ٢٠ هزار پرونده در شعب حل اختلاف مستقر در زندانها رسیدگی شده که ١٢ هزار پرونده به سازش منتهی شده است و بیش از پنج هزار زندانی آزاد شده اند.
صادقی اظهار داشت: بیش از ٣٠ درصد از مجموع آرای صادره از شوراهای حل اختلاف نیز به مصالحه ختم می شود که آمار بالایی است.
وی با اشاره به دو مقوله میانجیگری و داوری اظهار داشت: از آذر ماه آموزش های میانجیگری آغاز می شود و افرادی که این آموزش ها را بگذرانند می توانند در این حوزه میان مردم فعالیت کنند و تسهیل‌گر حل و فصل اختلافات مردم باشد.
صادقی گفت: مرکز مدیریت داوری نیز به منظور ترویج و پشتیبانی امر داوری با تاکید بر فرهنگسازی و شناسایی این ظرفیت مهم به مردم تشکیل می شود.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: طرح صلح یاران در دست تهیه است و جمع زیادی تحت پوشش ستاد ملی صبر با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی برای مصالحه و سازش فعالیت دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه