بهره برداری آذربایجان از راه آهن آستارا بدون تکمیل زیرساخت ها

نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری آذربایجان بدون ایجاد کامل زیرساخت ها از بارانداز ریلی آستارا از این خط آهن بهره برداری می کند.

بهره برداری آذربایجان از راه آهن آستارا بدون تکمیل زیرساخت ها

به گزارش ۸دی،غلامرضا مرحبا در آیین تکریم از مدیرکل سابق گمرک آستارا و معارفه مدیرکل جدید این اداره کل با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران و ناظر گمرکات استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا، اظهار کرد: گمرک منبع حیات اقتصادی شهرستان مرزی بندر آستارا است.

وی با بیان اینکه معاش مردم این شهرستان همگی به گمرک وابسته است، ادامه داد: مدیریت اداره کل گمرک آستارا با سایر ادارات متفاوت است و این تفاوت به دلیل این است که گمرک شاهرگ حیاتی مردم این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: مردم آستارا توجه خاصی را به گمرک دارند و انتظار می رود از این منبع برای تأمین معاش خود نیز استفاده کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه مرز آستارا در ایام تحریم و کرونا به داد کشور رسیده است، خاطرنشان کرد: طرح اصلاح ساختار امور گمرکی کشور در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی از وضعیت کندی احداث راه آهن رشت – آستارا انتقاد کرد و توضیح داد: پیشرفت این پروژه وضعیت خوبی ندارد و باید بدانیم که راه آهن رشت – قزوین و آستارا – آستارا با هدف اتصال سریع رشت – آستارا احداث شده است و در صورت عدم تکمیل این خط سود دهی ندارد.

مرحبا با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان باید زیرساخت‌ها را در بارانداز ریلی آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران ایجاد می کرد و سپس از آن برداشت می‌کرد، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان بدون اینکه سرمایه گذاری کامل را در این منطقه انجام دهد در حال برداشت است.

وی اضافه کرد: باید در خاک جمهوری اسلامی ایران در راه آهن آستارا – آستارا منافع کشور حفظ شود و این محقق نشده است و ما سکوت نخواهیم کرد.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با استقرار کامل گمرک رونق می گیرد، گفت: برنامه ایجاد منطقه آزاد اقتصادی و تجاری آستارا را در برنامه داریم و با قدرت آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیر توانمند، حواشی را کاهش می دهد

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا تصریح کرد: گمرک حواشی زیادی را دارد و مدیرانی که بتوانند آن را به حداقل برسانند، توانمند هستند.

وی با بیان اینکه گمرک محلی است که همیشه در معرض اتهام قرار دارد، افزود: حذف و یا کاهش حواشی از وظایف مدیر شایسته است.

امام جمعه آستارا با تأکید بر اینکه گمرک آستارا دارای ویژگی‌های استراتژیکی و ژئوپولتیکی در منطقه است، اضافه کرد: باید زیرساخت های موجود در این گمرک تقویت شود تا سود ناشی از آن عاید کل کشور شود.

الزام تسهیل در امور صادرات و واردات کالا از گمرک آستارا

عباس صابر به فعالیت های انجام شده در حوزه گمرک آستارا اشاره کرد و توضیح داد: گمرک آستارا در حوزه‌های بندر، مرز زمینی، راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی فعال است.

وی اضافه کرد: به همان اندازه که فعالیت های بندر آستارا افزایش یافته ولی زیرساخت های گمرکی ارتقاء نیافته است.

فرماندار آستارا خواستار تسهیل در امور صادرات و واردات کالا از این گمرک شد و اضافه کرد: این از مطالبات شهرستان است و باید مد نظر قرار گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه