عالم اهل سنت آستارا در گفتگو با ۸دی:

رئیس جمهور فرانسه یک فرد جاهل به اسلام و قرآن است/ وحدت مسلمانان باید دائمی باشد

امام جماعت اهل سنت مسجد جامع شیخ محله آستارا ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر (ص) در فرانسه گفت: مشخص است که رئیس جمهور فرانسه یک فرد جاهل است و از واقعیت اسلام و قرآن خبر ندارد.

رئیس جمهور فرانسه یک فرد جاهل به اسلام و قرآن است/ وحدت مسلمانان باید دائمی باشد

ماموستا عبدالحمید مؤمنی، امام جماعت اهل سنت مسجد جامع شیخ محله آستارا در گفتگو با خبرنگار ۸دی، ضمن محکوم کردن حرکت‌های اخیر تروریستی در فرانسه اظهار کرد: ما توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: رئیس جمهور فرانسه در حالی این حرکت‌های تروریستی را به مسلمانان نسبت می‌دهد که آیات قرآن بر خلاف این است. به عنوان مثال خداوند متعال در آیه ۹۳ سوره مائده می‌فرمایند وَمَن یَقۡتُلۡ مُؤۡمِنٗا مُّتَعَمِّدٗا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدٗا فی‌ها وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیۡهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیمٗا یعنی اگر کسی فرد مؤمنی را بکشد جهنم ابدی جای او خواهد بود و خداوند نسبت به او خشمگین خواهد بود و لعنت خودش را به آن فرد خواهد فرستاد.

امام جماعت اهل سنت مسجد جامع شیخ محله آستارا تأکید کرد: اگر مسلمانان تروریست هستند پس چرا خداوند متعال این آیات را نازل کرده است. ممکن است کسانی با عنوان داعشی یا تکفیری اقدامات تروریستی انجام دهند اما ما مسلمانان از این اشخاص بری هستیم و کارهای آن‌ها را مردود می‌دانیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که شرّ آن‌ها را به خودشان بر گرداند.

مامومستا مؤمنی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور فرانسه علیه مسلمانان گفت: مشخص است که رئیس‌جمهور فرانسه یک فرد جاهل است و از واقعیت اسلام و قرآن خبر ندارد چرا که اگر از آیات قرآن خبر داشت چنین موضعی علیه مسلمانان نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَهً لِلْعالَمینَ یعنی ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم. همچنین در جای دیگر می فرماید: وَإِنَّکَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظیمٍ یعنی تو اخلاق عظیم و برجسته ای داری. مطمئنا اگر مکرون این آیات را می خواند چنین سخنانی علیه اسلام بر زبان نمی راند و دست به چنین جهالتی نمی زد.

این عالم اهل سنت شهرستان آستارا، هفته وحدت را از یادگارهای امام خمینی (ره) دانست و گفت: هفته وحدت مختص همین هفته نیست و مسلمانان باید در طول سال وحدت خودشان را حفظ کنند.

وی تأکید کرد: امیدواریم وحدت مسلمانان با تمسک به قرآن، پیامبر و اهل بیت (ع) و یاران حضرت مصطفی (ص) ادامه داشته باشد همچنان که شعرای بزرگ فرمودند خدا شد ناصر آن قوم و ملت که باشد عزمشان ایجاد وحدت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه