مدیر اجرایی موکب شهدای لاهیجان در گفتگو با ۸دی:

موکب شهدای لاهیجان ۴۰۰۰ پرس غذای گرم در مناطق سیل زده تالش توزیع می‌کند

مدیر اجرایی موکب اربعین لاهیجان با بیان اینکه هیچ گونه درخواست مالی از نهادهای دولتی نداشته‌ایم گفت: با بسته شدن مرز عراق به روی زائران اربعین، این موکب تعطیل نشده است و علاوه بر فعالیت‌های جاری، بنا داریم ۴۰۰۰ پرس غذای در مناطق سیل زده تالش توزیع کنیم.

موکب شهدای لاهیجان ۴۰۰۰ پرس غذای گرم در مناطق سیل زده تالش توزیع می‌کند

حسن شکری، در گفتگو یا خبرنگار هشت دی درباره فعالیت‌های این موکب اظهار داشت: از اسفندماه ۹۸ که درگیر ویروس منحوس کرونا شدیم جلسات موکب کم‌رنگ شد اما ما دراین مدت بیکار ننشستیم.

وی افزود: ما در این ایام، برای مشارکت مردم در طرح مواسات و کمک مؤمنانه فراخوان دادیم و خوشبختانه کمک‌های خوبی در این زمینه جمع‌آوری و سپس توزیع شد.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان لاهیجان گفت: در اربعین امسال که توفیق زیارت حضوری از ما سلب شده است دو مراسم در شب و روز اربعین در محل جزیره استخر شهر لاهیجان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با سخنرانی حجت‌الاسلام سلیمانی، امام جمعه شهرستان برگزار خواهد شد و در این دو مراسم ۲۵۰۰ پرس غذای گرم در بین عزاداری توزیع می‌شود.
شکری ادامه داد: در صبح روز اربعین مراسم قرائت زیارت اربعین و عزاداری و سینه‌زنی در همین جزیره و در جوار شهدای گمنام شهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های روز اربعین در لاهیجان مرحمی بر دل آلام روحی و جسمی عزاداران و محبان اهل بیت (ع) برای جا ماندن از مراسم باشکوه اربعین خواهد بود اظهار کرد: بنا داریم ۴۰۰۰ پرس غذای گرم برای سیل‌زدگان تالش تهیه و توزیع کنیم و هم‌اکنون در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستیم.

مدیر اجرایی موکب اربعین لاهیجان درباره محل تأمین اعتبارات موکب شهدای لاهیجان نیز بیان کرد: در سال ۹۷تلاش می‌کردیم از کمک‌های دولتی برای راه‌اندازی موکب استفاده کنیم اما برخی وعده‌ها توسط نهادهای دولتی عملی نشد و دچار مشکلاتی شدیم در سال گذشته تصمیم ما بر این شد که به دنبال دریافت کمک‌های دولتی نرویم و از ظرفیت مردم برای اداره موکب استفاده کنیم و بر همین اساسی، درخواستی هم برای نهادهای دولتی ارسال نکردیم و خوشبختانه مردم دراین زمینه کمک‌های خوبی به ما ارائه کردند.

وی ادامه داد: طبق برآورد ما، در سال ۹۸ ما به ۵.۵ تن برنج برای اداره موکب نیاز داشتیم اما میزان برنجی که مردم به ما اهدا کردند ۷ تن بود و ما این موضوع را در جریان جمع‌آوری کمک‌ها هم به خوبی دیدیم و مردم کمک‌های خوبی برای سیل‌زدگان تقدیم کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه