هشدار دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مسافران؛

در تعطیلات پیش رو مسافران برای حفظ جان خود و دیگران به گیلان سفر نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش میزان ابتلاء و بستری بیماران کرونایی خبر داد و از مسافران خواست برای حفظ جان خود و دیگران به گیلان سفر نکنند.

در تعطیلات پیش رو مسافران برای حفظ جان خود و دیگران به گیلان سفر نکنند

به گزارش ۸دی، آبتین حیدر زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به  افزایش میزان ابتلاء  افراد به ویروس کرونا و بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان ، گفت: با توجه به وضعیت قرمز تهران و افزایش مبتلایان به کرونا در گیلان، مسافرت‌های مردم به شمال کشور چالشی جدی برای کادر بهداشت و درمان گیلان خواهد بود.

او افزود: آن دسته از افرادی که در مسافرت به سر می‌برند در محل اسکان خود بمانند و از مهمانی رفتن خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در صورت حضور در اجتماع حتما از ماسک استفاده شود و مردم دست هایشان را هم مرتب با آب و صابون بشویند.

حیدرزاده ،  با تأکید بر اینکه شهروندان مشکلات حاد تنفسی را جدی بگیرند، افزود: مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا در دستور کار باشد.

او  همچنین با اشاره به همزمانی شیوع و ابتلاء به بیماری کرونا، بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا ، گفت:  این بیماری علائم بسیار مشابه‌ای دارند که باید تلاش کنیم با توجه به شرایط موجود به هیچ گونه بیماری تنفسی مبتلا نشویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان اینکه برای جلوگیری از این موضوع چند اصل باید رعایت شود، افزود: در فضا‌های بسته به صورت انفرادی و یا تنها با جمع خانواده حضور داشته باشیم.

حیدر زاده گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی می‌توانیم از ابتلاء به سرماخوردگی به ویژه آنفلوانزا خودداری کنید.

او  با اشاره به موج سوم شیوع کووید ۱۹ در برخی از مناطق کشور، تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین اصلی است که باید از سوی شهروندان رعایت شود و مسافرت ها نیز برای مقابله با شیوع این ویروس بی مرز انجام نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه