۸۰ هزار گیلانی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان از ارائه خدمات بیمه ای به مشاغل خانگی خبر داد.

۸۰ هزار گیلانی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند

به گزارش ۸دی، هانی قلی پور، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان گفت: در حال حاضر  ۸۰ هزار نفر در استان تحت پوشش  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

او  افزود: بیمه شدگان این صندوق از مزایای مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت، مستمری به بازمانده بهره مند می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان گفت: در سال ۱۳۸۳ بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بیمه اجتماعی  ۶ میلیون خانوار در کشور دارای سن ۱۸ تا ۵۰ سال  با کمک دولت ایجاد شده است.

قلی پور،  با بیان اینکه سهم استان گیلان از ۶ میلیون نفر، ۳۳۰ هزار نفر است، افزود: افراد با سن حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال برای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه باید سالانه ۳۳۰ تا ۸۴۰ هزار تومان با توجه به وسع شان به حساب صندوق واریز کنند، با اینکه دولت نیز ۲ برابر این مبلغ را به حساب واریز می‌کند و افراد از همان ابتدا بیمه می‌شوند.

او  سن بازنشستگی افراد در این صندوق را ۶۵ سال عنوان کرد و گفت: حداکثر سن برای بیمه شدن ۵۰ سال است، اگر افراد از این سن تا ۱۵ سال با رسیدن به سن ۶۵ سالگی حق بیمه سالانه را پرداخت کنند می‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند با  اینکه افراد تحت پوشش این صندوق در صورت پرداخت ۳۰ سال حق بیمه با رسیدن به سن ۶۰ سالگی بازنشسته می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان افزود: برای تسهیل در فرآیند بیمه اجتماعی افراد شاغل در مشاغل خانگی، تمامی آنان تحت نظارت دبیرخانه مشاغل خانگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در آیند.

قلی پور گفت: این افراد با تحت پوشش قرار گرفتن صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌توانند از مزایا و تعهدات بلند مدت آن شامل دریافت حقوق بازنشستگی، دریافت حقوق از کارافتادگی و دریافت حقوق مستمری ناشی از فوت سرپرست خانوار بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: ۱۰۰ دفتر کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این استان آماده ارائه خدمات برای عضویت مراجعان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه