۱۵هزار نوآموز در گیلان سنجش شدند

حدود ۱۵ هزار نوآموز گیلانی تاکنون در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ارزیابی شدند.

۱۵هزار نوآموز در گیلان سنجش شدند

به گزارش ۸دی، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت : از این تعداد نوآموز ، حدود ۲ هزار و۵۰۰ نفر به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند و بیش از ۱۲ هزار نوآموز دیگر نیز برای نام نویسی به مدارس عادی معرفی شدند.

محمد رحمتی با اشاره به نوبت دهی طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها از دهم تیرماه افزود: تاکنون به ۱۹ هزار و ۷۸۸ نوآموز ، معادل ۹۵ درصد دانش آموزان کلاس اول گیلانی نوبت سنجش سلامت داده شده است.

وی خاطر نشان کرد : طرح سنجش نوآموزان در گیلان از ۲۱ تیر با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی آغاز شده و تا ۱۳ شهریور ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ ها در ۲ مرحله مقدماتی و تخصصی اجرا می شود ، گفت : اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی برگه سلامت دریافت کرده و می‌ توانند برای نام نویسی به مدارس مراجعه کنند.

محمد رحمتی افزود : نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می شود.

وی کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی ، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی را از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان اعلام کرد.

پیش بینی می شود که امسال حدود ۳۲ هزار کلاس اولی در گیلان تحت پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه