آیت الله فلاحتی در همایش تلویزیونی شیرخوارگان حسینی(ع):

جامعه نباید به تک فرزندی اکتفا کند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: رابطه با خانواده های متدین موجب می شود فرزندان انحراف فکری نداشته باشند زیرا گفتار و رفتار دیگران بر فرزند تاثیر می گذارد.

جامعه نباید به تک فرزندی اکتفا کند

به گزارش ۸دی،آیت الله رسول فلاحتی امروز در چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی(ع) که به صورت زنده از طریق سیمای مرکز گیلان و همچنین برخی شبکه های سراسری و بدون حضور مردم و مستمع در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و فرزندان و یاران ایشان اظهار کرد: به همه اولیای الهی به ویژه فرزندان شهید امام حسین(ع) در کربلا سلام عرض می کنم.

وی ادامه داد: سال هاست که آیین شیرخوارگان حسینی(ع) در جامعه ایرانی بلکه در همه کشورهای مسلمان توسعه پیدا کرده و در نخستین روز ماه محرم به عنوان شیرخوارگان حسینی(ع) نامگذاری شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به تفاوت برگزاری همایش امسال با سال های گذشته، بیان کرد: سال های گذشته همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در مصلاها، حسینیه ها و تکایا برگزار می شد و مادران به پیشانی فرزندان خود سربند می بستند و صحنه زیبایی بود اما امسال به لحاظ شرایط کرونایی که داریم، برگزاری اجتماع با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع شد و خانواده ها از طریق صدا و سیما نسبت به موضوع هایی که گفته می شود توجه داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، فرزند صالح را گلی از گل های بهشت دانست و تصریح کرد: فرزندان را با تربیت اسلامی، تربیتی که ائمه اطهار(ع) می خواستند پرورش دهید تا بندگان صالح خدا شوند و در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کنند.

وی با بیان اینکه مطالعه و افزایش دانش در تربیت فرزندان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: پدرها و مادرها فرزندان خود را با آرمان های الهی و اهل بیت(ع) آشنا کنند تا در این راستا تربیت شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، رابطه پدر و مادر دارای فرزند با خانواده های متدین را اثرگذار عنوان کرد و گفت: رابطه با خانواده های متدین موجب می شود فرزندان انحراف فکری نداشته باشند زیرا گفتار و رفتار دیگران بر فرزند تاثیر می گذارد.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه کودک خود را در هر حال احترام کنید، اظهار کرد: تمام رفتار پدر و مادر برای کودک الگو است.

وی، محبت به کودک را یکی از اصول تربیتی عنوان کرد و یادآور شد: محبت به کودک بسیار مهم است اما نباید محبت را با افراطی گری مخلوط کرد.

امام جمعه رشت اضافه کرد: محبت به معنای آن نیست که همه امکانات را برای کودک فراهم کنیم بلکه فرزند در این دوران باید احساس کند در زندگی ناملایمات وجود دارد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه جامعه نباید به تک فرزندی اکتفا کند، تصریح کرد: کسی که امور زندگی را بهانه می کند تا فرزند نیاورد به خدا سوء ظن دارد ضمن اینکه فرزندآوری یکی از اصول تربیتی و لبیک به ندای مقام معظم رهبری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه