مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مطرح کرد:

ساماندهی مد و لباس بهترین و نیکوترین راه برای دیده شدن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ساماندهی مد و لباس را بهترین و نیکوترین راه برای دیده شدن دانست و گفت: هنرمندانی که در عرصه مد و لباس کار می کنند و برای هنر خود ارزش قائل هستند، می توانند با هنر خودشان را نشان دهند.

ساماندهی مد و لباس بهترین و نیکوترین راه برای دیده شدن است

به گزارش ۸دی،فیروز فاضلی در نشست بررسی مشکلات فعالان عرصه مد و لباس استان گیلان، با اشاره به آیه «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَهَ عَلَی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ»، اظهار کرد: خلقت انسان براساس انتخاب شکل گرفته و انسان با دست به انتخاب زدن اشرف مخلوقات است.

وی با بیان اینکه انتخاب با مد و لباس عجین است، افزود: انسان ذاتا تنوع طلب است و بهترین روش برای ارضای این تنوع طلبی برون داد آن است لذا مد و لباس راه برون داد حس تنوع طلبی انسان در پوشاک است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، انسان را موجود تنها ندانست و گفت: انسان در جمع زندگی می کند و یک موجود اجتماعی است و علاقه به دیده شدن دارد. جامعه شناسان و روان شناسان و مردم شناسان و احکام و روایات دینی نیز به علاقمندی انسان به دیده شدن اهمیت می دهند.

فاضلی، ساماندهی مد و لباس را بهترین و نیکوترین راه برای دیده شدن دانست و عنوان کرد: هنرمندانی که در عرصه مد و لباس کار می کنند و برای هنر خود ارزش قائل هستند، می توانند با هنر خودشان را نشان دهند.

وی با اشاره به سابقه خوش پوشی مردم گیلان و زیبایی، چشم نوازی و تنوع رنگی لباس و پوشش این منطقه، خاطرنشان کرد: زنان و مردان گیلانی برای مد و لباس هزینه می کنند و از آشفتگی و شلختگی در پوشش بیزار هستند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه