شب تلخ نمایندگان گیلان در لیگ یک؛

سپیدرود به لیگ دو سقوط کرد/ ملوان در لبه پرتگاه

سپیدرود با تحمل یک باخت دیگر شانس بقا در لیگ دسته اول را از دست داد.

سپیدرود به لیگ دو سقوط کرد/ ملوان در لبه پرتگاه

به گزارش ۸دی، رقابت های هفته سی و سوم لیگ یک فوتبال کشور با دو باخت و یک برد برای نمایندگان گیلان همراه بود.

بادران ۱ سپیدرود ۰ / سپیدرود در تابستان یخ زد!
سپیدرود در شرایطی که آخرین امیدهای خود را در جدال با بادران برای فرار از سقوط جستجو می‌کرد با شکست در این جدال رویای خود را از دست رفته دید تا طی دو فصل اخیر، دو سقوط بزرگ را در کارنامه‌اش ثبت کند.

آنها که در لیگ هجدهم در لیگ برتر حضور داشتند، در نهایت با نادر دست نشان در هفته‌های پایانی به لیگ دسته اول سقوط کردند و نتوانستند به نتیجه لازم دست یابند. تیره روزی‌های سپیدرود در لیگ دسته اول نیز ادامه داشت و نوزدهم شکست فصل، آنها را محکوم به سقوط دوباره کرد تا بار دیگر به لیگ دسته دوم بازگردند.

بادران در این بازی فارغ از حساسیت بازی برای حریف، توانست نمایش بهتری نسبت به سپیدرود از خود به جا بگذارد و رشتی‌ها خوش شانس هم بودند که در نیمه اول شاگردان فرهاد کاظمی یک ضربه پنالتی نیز توسط حسین کریمی از دست رفت.

در نیمه دوم سپیدرود با توجه به نیاز مبرم به پیروزی، به دنبال ایجاد موقعیت روی دروازه علی نعمتی، گلر بادران بود که البته فرصت‌های آنها راهی به دروازه بادران نداشت. با این حال بادران در چند صحنه موقعیت بهتری برای گشودن دروازه سپیدرود داشت که یکی از بهترین موقعیت‌های این تیم در نیمه دوم توسط رضا احمدی در فرصت تک به تک گرفته شد.

در دقایق پایانی بازی، سپیدرودی ها به شدت نسبت به عملکرد داوری اعتراض داشتند و مدعی شدند که روی آقایی پور در محوطه جریمه بادران خطای پنالتی رخ داده اما احمد محمدی، داور این بازی دستور به ادامه بازی داد. در شرایطی دامنه اعتراض به عملکرد داوری باعث اخراج پزشک سپیدرود از روی نیمکت شده بود، فرزاد حاتمی در وقت‌های تلف شده موفق شد گل برتری تیمش را به ثمر برساند تا سپیدرود یخ بزند!

این شکست به معنای پایانی رویای سپیدرودی‌ها برای امیدواری به بقا بود و در نهایت سوت پایان بازی و سقوط سرخ‌ها به لیگ دسته دوم. سپیدرود که فصل را با دست نشان آغاز کرده بود و در ادامه مدت کوتاهی هدایتش برعهده مهدی پاشازاده قرار گرفت، نتوانست با سهیل حق شناس امیدهای خود را برای بقا حفظ کند و اکنون در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل راهی لیگ دسته دوم شده تا در جنگ بقا، قافیه را به ملوان، رایکا و نیروی زمینی ببازد.

ملوان ۰ – رایکا ۱/ باخت بدموقع ملوان در انزلی
در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ دسته یک از هفته ۳۳ دو تیم ملوان و ریکا در یک دیدار بسیار حساس به مصاف هم رفتند.

این دو تیم قعرنشین درحالی روبروی هم قرار گرفتند که ملوان با ۳۴ امتیاز در جایگاه ۱۴ و رایکای با ۳۱ امتیاز در رده پانزدهم قرار داشتند و هرگونه شکست در این بازی می‌توانست برای هرکدام بسیار گران تمام شود. از همین رو دو تیم با شیوه‌ای کاملاً محتاطانه در ابتدا سعی بر آن داشتند که در این دیدار بازنده نباشند و بازی به همین دلیل طی ۹۰ دقیقه کم موقعیت دنبال شد، اما در دقیقه پایانی این بازی سرد و کم موقعیت این شاگردان علی نظر محمدی بودند که در پی یک ضد حمله توانستند میزبان خود را با یک گل شکست دهند و با توجه به شکست سپیدرود در برابر بادران امیدهایشان برای بقا در لیگ یک بسیار زیاد شد.

مهرداد حیدری در دقیقه ۸۹ با فرار از دست مدافعان ملوانی در موقعیتی تک‌به‌تک به زیبایی دروازه ملوان را باز کرد تا امیدهای شهر بابل برای ماندن در لیگ پررنگ‌تر از هرزمانی شود.

حالا رایکا با احتساب این پیروزی باارزش توانست ۳۴ امتیازی شود و در پایان هفته ۳۳ در رده ۱۴ جای بگیرد. اما از طرف دیگر ملوانی‌ها هم با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به رقیب مازنی خود در جایگاه ۱۵ جای گرفت و این تیم هم علی‌رغم شکست در این دیدار خانگی با توجه به شکست سپیدرود باید در هفته آینده در زمین قشقایی به مصاف این تیم برود تا تکلیف تیم سقوط‌کننده از بین سه تیم رایکا، ملوان و نیروی زمینی تعیین شود. هفته‌ای که می‌تواند آبستن اتفاقات زیادی باشد.

داماش ۲ قشقایی ۱/ ادامه بردهای پیاپی داماش
شاگردان مازیار ربیعی فر با ارائه نمایشی برتر نسبت به حریف شیرازی خود به سه امتیاز خانگی دست یافتند.

داماش گیلان که تا پیش از این بابت مشکلات مالی شرایط سختی را دنبال می‌کرد، بعد از اعلام حمایت از سوی مسوولان روند متفاوتی را در لیگ پیش گرفت و اکنون به سومین برد پیاپی خود طی هفته‌های اخیر دست یافته است تا رتبه خود در جایگاه دوازدهم جدول را تثبیت کند.

داماشی‌ها ابتدا توسط محمد غلامی، مهاجم باتجربه خود در دقیقه ۴۳ به گل برتری دست یافتند تا پیروز راهی رختکن شوند. در نیمه دوم اما قشقایی موفق شد این گل را جبران کند اما در ادامه بازی سجاد موسوی در دقیقه ۵۳ گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا با حفظ این نتیجه داماش به برتری در این بازی دست یابد.

محمد مختاری در این بازی به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش نبود تا محمد غلامی با بازوبند کاپیتانی در زمین حاضر شود.

داماش با این پیروزی در رده دوازدهم جدول جا گرفت و قشقایی شیراز نیز در رده سیزدهم هفته سی و سوم را به پایان رساند. داماش در هفته پایانی به مصاف آلومینیوم اراک خواهد رفت که این بازی از بالاترین حساسیت برای حریف برخوردار است و قشقایی نیز ملوان را در پیش رو خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه