اجرای طرح پرورش ماهیان گرم آبی در ۱۰۵ هکتار از آب بندان های آستانه

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: امسال طرح پرورش ماهیان گرم آبی در چهار پهنه از آب بندان های طبیعی این شهرستان( به مساحت ۱۰۵ هکتار ) در حال اجراست .

اجرای طرح پرورش ماهیان گرم آبی در ۱۰۵ هکتار از آب بندان های آستانه

به گزارش ۸دی، حسن قاسمپور ، با اشاره به اینکه پرورش ماهیان گرم آبی در این آب بندان ها از فروردین ماه امسال توسط بخش خصوصی آغاز شده ، افزود: بیگ هد، کپور، آمور ، فیتوفاگ از جمله ماهیان گرم آبی است که در این آب بندان ها پرورش داده و به بازار مصرف عرضه می شوند.

وی زمان برداشت ماهیان گرم آبی از این آب بندان ها را  اواخر آبان ماه اعلام و یادآور شد: پیش بینی می شود امسال  بیش از ۳۰۰ تن از انواع  ماهیان گرم آبی در آب بندان های شهرستان برداشت شود.

قاسمپور در ادامه حمایت از اجرای طرح های پرورش ماهیان گرم آبی در  آب بندان های طبیعی را از سیاست های اداره شیلات عنوان و تصریح کرد : این شهرستان از وجود ۳۷ پهنه آب بندان ( به مساحت ۲ هزار و ۱۲۵ هکتار ) بهره مند است .

به گفته وی در صورت بازوسازی ، مرمت و احیای این تعداد آب بندان از سوی متولیان و همچنین بخش خصوصی ، پرورش ماهیان گرم آبی در این منطقه توسعه پیدا می کند.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران این بخش از سوی شیلات اظهار داشت: ایجاد اشتغال ،  رونق اقتصادی ، افزایش سرانه مصرف ماهی و سلامت خانواده ها از مهمترین اهداف اجرای طرح های تولید ماهیان گرم آبی در آب بندان های طبیعی این شهرستان به شمار می رود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه