هفته 32 لیگ یک؛

فرار داماش از منطقه سقوط/ تحقیر سپیدرود در خانه/ ملوان در اراک باخت

داماش با برتری سه گله مقابل شهرداری تبریز در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل، بقای خود در لیگ دسته اول را تثبیت کرد.

فرار داماش از منطقه سقوط/ تحقیر سپیدرود در خانه/ ملوان در اراک باخت

به گزارش ۸دی، هفته سی و دوم لیگ دسته اول با یک برد و دو باخت برای نمایندگان گیلان همراه بود.

علم و ادب تبریز ۰ داماش گیلان ۳/  حکم بقای داماش در تبریز
داماش گیلان که فصل پرماجرایی را در این فصل پشت سر گذاشته، بعد از ناکامی‌هایی که در نیم فصل دوم که ردپای مشکلات مالی در آن نمود داشت، اکنون با دومین پیروزی پیاپی، توانست حکم بقای خود در لیگ دسته اول را به دست بیاورد.

پیروزی مقابل قعرنشین لیگ آزادگان در تبریز اتفاقی بود که داماشی‌ها در سفر به تبریز آن را دنبال می‌کردند و در همان دقایق ابتدایی این محمد غلامی، مهاجم باتجربه این تیم بود که توانست گل اول را به نام خود کند. در ادامه حملات داماش در نیمه اول بی نتیجه ماند تا همین تک گل حاصل کار دو تیم برای حضور در رختکن و ادامه مسابقه برای نیمه دوم باشد. این در حالی بود که داماش در نیمه اول روی حرکت میعاد یزدانی موفق به ثبت گل دوم نیز شده بود اما داور بعد از مشورت با کمک داور تصمیم به رد آن گرفت تا اعتراض نیمکت داماش را در پی داشته باشد.

داماش در نیمه دوم نیز بازی را تهاجمی دنبال کرد و بار دیگر به گل دست یافت که اینبار هم فرزاد منصوری آن را مردود اعلام کرد. در اواسط نیمه دوم اما یک ضربه پنالتی به سود داماش اعلام شد که محمد رستمی آن را از دست داد.

در دقایق پایانی اما این میعاد یزدانی (دقیقه۸۲) و معراج پورتقی (دقیقه ۸۸) بودند که گل‌‎های دوم و سوم این تیم را به ثمر رساندند تا داماش با دستیابی به امتیاز ۳۹ حضورش در فصل بعدی این رقابت‌ها را قطعی کند. شهرداری تبریز نیز که از هفته‌ها پیش سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی شده بود با همان ۱۰ امتیاز به کار خود پایان داد.

 

آلومینیوم اراک ۱ – ملوان بندرانزلی ۰/ اراک به بازی سرنوشت‌ساز رسید
شاگردان رسول خطیبی توانستند در یک دیدار خانگی از سد ملوان بندرانزلی بگذرند و امیدهای خود برای صعود به لیگ برتر را زنده نگه دارند.

در شب امضای حکم صعود مس رفسنجان، رقابت تنگاتنگی میان مدعیان صعود به لیگ بیستم برقرار بود و آلومینیوم اراک که یکی از این مدعیان به شمار می‌رود، در خانه میزبان ملوان بود؛ شاگردان خطیبی از همان ابتدای بازی به دنبال گلزنی بودند که سرانجام به مانند دو دیدار اخیر بازهم ضربه پنالتی گره گشای آن‌ها بود و میثم مجیدی توانست برای سومین هفته متوالی از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کند تا اراکی‌ها همچنان امیدوار برای صعود به لیگ برتر باشند.

آن‌ها هفته آینده در دیداری شش امتیازی باید به مصاف مس کرمان بروند و به نظر می‌رسد سرنوشت دیگر سهمیه صعود به لیگ بیستم می‌تواند در دیدار هفته آتی این دو تیم مشخص شود.

در سوی دیگر ملوان نیز همچنان خطر سقوط را احساس میکند و در دو بازی آینده باید به فکر جمع آوری امتیاز برای قطعی شدن بقا در لیگ یک باشد.

 

سپیدرود رشت صفر- ۴ خوشه طلایی ساوه/ تحقیر سپیدرود در خانه

 تیم سپیدرود رشت که در جایگاه هفدهم جدول قرار داشته و یکی از گزینه‌های جدی سقوط محسوب می‌شود، از ساعت ۱۹:۴۵ امشب در استادیوم سردار جنگل میزبان تیم بالانشین خوشه طلایی ساوه بود.

خوشه طلایی از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفت و در دقیقه ۶ با گلزنی محمدمهدی قنبری پیش افتاد ولی پس از آن سپیدرود توپ و میدان را در اختیار داشت و  اگر بی‌دقتی مهاجمان این تیم نبود، می‌توانست به گل تساوی هم برسد.

سپیدرود که در غیاب شیرمردی، کریمی، یعقوبی، حاتم‌زاده، نوری و نزهتی پای به این بازی گذاشته بود، در نیمه اول سه موقعیت جدی را توسط جواد آقایی‌پور هدر داد تا با شکست یک بر صفر مقابل خوشه طلایی به رختکن برود.

قنبری مثل ابتدای مسابقه، در لحظات نخست نیمه دوم نیز حرکت مشابه گل اول را تکرار کرد و با استفاده از خلاء مدافعان سپیدرود توانست گل دوم خود و خوشه طلایی را به ثمر رساند.

سپیدرود که پس از دریافت دو گل و نزدیک شدن به پایان مسابقه رو به بازی انتحاری آورده بود و چیزی برای از دست دادن نداشت، در دقایق ۸۳ و ۹۰ دو گل دیگر از خوشه طلایی دریافت کرد تا این مسابقه خانگی را با شکست ۴ بر صفر به پایان برساند و با ماندن در امتیاز ۳۰ و رتبه هفدهم جدول، نزدیک‌تر از همیشه به سقوط از لیگ یک شود.

خوشه طلایی ساوه نیز با این پیروزی پُر گل ۵۶ امتیازی شد و جایگاه چهارم جدول لیگ یک را حفظ کرد؛ حالا آنها در دو هفته باقی مانده چشم به لغزش مس کرمان ۶۰ امتیازی و آلومینیوم اراک ۵۷ امتیازی دارند تا به لیگ برتر صعود کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه