اجرای طرح رایگان واکسیناسیون حیوانات خانگی در راستای کنترل بیماری‌ها در انزلی

رئیس دامپزشکی بندرانزلی از واکسیناسیون دو هزار و ۱۳ حیوان خانگی در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح رایگان واکسیناسیون حیوانات خانگی در راستای کنترل بیماری‌ها در انزلی

به گزارش ۸دی،ذ سید مهدی موسوی، رئیس دامپزشکی بندر انزلی گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون حیوانات خانگی دو هزار و ۱۳ حیوان خانگی رایگان در این شهرستان واکسینه شدند و  واکسیناسیون حیوانات خانگی در راستای کنترل بیماری‌ها است.

او  به نقش مهم واکسیناسیون حیوانات خانگی در راستای کنترل بیماری‌ها اشاره کرد و افزود: ۲۴۱ مورد واکسیناسیون سگ و گربه شناسنامه دار از ابتدای امسال در شهرستان انزلی انجام شده است.

رئیس دامپزشکی بندر انزلی با اشاره به اینکه هاری، بیماری ویروسی قابل انتقال از حیوان به انسان است، گفت: تنها راه کنترل آن در سگ‌ها و گربه‌های صاحب دار، واکسیناسیون است.

موسوی افزود: دامپزشکی انزلی برای پناهگاه سگ‌های بلاصاحب شهرداری انزلی تا کنون ۱۰۰ دوز واکسن هاری رایگان تخصیص داده است.

او گفت: اقدامات بسیاری در راستای واکسینه کردن و مراقبت‌های مورد نیاز برای سگ‌های بلاصاحب در پناهگاه سگ‌ها و همچنین در مرکز دامپزشکی شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی بندرانزلی، با اشاره به اینکه بر اساس قانون، جمع آوری سگ‌های ولگرد در شهر‌ها برعهده شهرداری‌ها و در روستا بر عهده دهیاران است، افزود: شهرداری بندرانزلی تنها شهرداری استان گیلان است که با ایجاد پناهگاه سگ‌ها، پس از زنده گیری، عقیم سازی آن از سوی دامپزشک با تقریباً یک پنجم تعرفه مصوب نظام دامپزشکی و بدون دریافت هیچ دستمزدی در این انجام می‌شود.

موسوی  همچنین با بیان اینکه واکسینه کردن حیوانات خانگی برای صاحبان آن ۷۰ هزار تومان هزینه دارد، تصریح کرد: در دامپزشکی بندرانزلی واکسیناسیون حیوانات به صورت رایگان انجام می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه