رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان در سه فاز در حال اجرایی شدن است/ دفاع مقدس بیانگر الگو برتر مدیریت انقلابی در کشور است

سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، گفت: پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان پروژه بسیار بزرگی است که در سه فاز در حال اجرایی شدن است.

باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان در سه فاز در حال اجرایی شدن است/ دفاع مقدس بیانگر الگو برتر مدیریت انقلابی در کشور است

به گزارش ۸دی، سرهنگ عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در سالن اجتماعات شهدای ناجا با بیان اینکه قریب به ۲۰ماه خادم این بنیاد بودم، اظهار کرد: در شهریور سال ۹۷ در آستانه عملیات کربلای ۲ به این سمت منصوب شدم و امروز هم در سالروز عملیات نصر ۴ و روزهای شهادت سردار مهدی خوش سیرت و شهید چمران هستیم.

بایرامی با اشاره به اینکه گیلان دارای بیش از ۹۷ هزار رزمنده، ۲۴ هزار جانباز، دو هزار و ۶۴۰ آزاده، هشت هزار شهید و ۲۲ شهید مدافع حرم است گفت: ما ادعا داریم که پرونده گیلان در دفاع مقدس جزء ۳استان اول کشور است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنج است با بیان اینکه هنوز تمامی ابعاد دفاع مقدس برای ما کشف نشده و باید در این زمینه مطالعات بیشتری انجام شود گفت: درخواست دارم که به هر نحوی به بنیاد های حفظ آثار کمک کنید، کار بزرگی در پیش داریم و معتقد هستم که دفاع مقدس را نمیتوان تثبیت کرد مگر اینکه مثل همان دفاع مقدس رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه به عنوان یک سرباز کوچک در خدمت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستم افزود: در بحث موزه دفاع مقدس با بزرگترین مشکل یعنی اغنای افکار عمومی مواجه بودیم که توانستیم آن را به سرانجام برسانیم.

 بایرامی با اشاره به اینکه الگوی برتر مدیریت انقلابی با اطاعت مطلق از ولی‌فقیه حاصل می‌شود، افزود: دوران دفاع مقدس بیانگر الگو برتر مدیریت انقلابی در کشور است.

بایرامی با اشاره به دیدار های مختلف با مجموعه های کمک کننده به موزه دفاع مقدس ابراز کرد: در ۲۱ رمضان سال ۹۸ با دستان نماینده‌ولی فقیه کلنگ این موزه زده شد و توانستیم تا حدودی موفق شویم.

 

باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان در سه فاز در حال اجرایی شدن است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اینکه پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان با تبعیت از باغ‌موزه کرمان در حال اجرایی شدن است افزود: پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان پروژه بسیار بزرگی است که در سه فاز در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد تومان از طریق بودجه سفرهای استانی به مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس اختصاص‌یافته افزود: مبلغ ۱۳ میلیارد تومان دیگر نیز از طریق استاندار گیلان در مرحله پرداخت به مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم دفاع مقدس بعدها به انحراف این رود به مدخل ها نیاز داریم افزود: ۱۰۲۵ مدخل داریم و ۵۱ عنوان کتاب نیز برای سال ۹۹ هدف‌گذاری شده که برخی از آنها هم اکنون در مرحله چاپ است.

بایرامی با اشاره به بهره‌گیری از ۴۰۰ روحانی آزاده و جانباز در موضوعات مختلف و فعالیت‌های این بنیاد در فضای مجازی و ساخت کلیپ ها افزود: ۳۴۰ زنان دفاع مقدسی شناسایی شده بود که پراکنده بودند که توانستیم آنها را ساماندهی و یک نشست خوب با آنها برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با کمک خیرین و با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی توانستیم تجهیزات مورد نیاز خود را در بحث شهدا تهیه کنیم، اساتید خوبی از فرماندهان تربیت شده بنیاد در دانشگاه‌ها حضور دارند و خبرگزاری دفاع مقدس نیز هر روز بهتر می‌شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس گفت: نوشته‌ها و خود نوشته های خود را به ما بدهید ما آمادگی ثبت و ضبط این اسناد را داریم ما دست و پای شما را می بوسیم تا شما خاطرات خود را بنویسید و بدانید که این ها خودنمایی نیست بلکه کمک به نسل‌های آینده است.

 

هرچه که امروز داریم از رشادت‌های دوران دفاع مقدس است

امیر عبد الوهاب طاهری، فرمانده ناوگان چهارم شمال کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه هرچه که امروز داریم از رشادت‌های دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال است که در برابر زورگویی دشمنان انقلاب ایستاده‌ایم.

طاهری با اشاره به اینکه بیگانگان با ایران هراسی و اسلام هراسی به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند، افزود: در سفرهای برون‌مرزی نیروی دریایی، کینه‌توزی دشمنان علیه ایران اسلامی به‌وضوح قابل‌مشاهده است اما مجموعه ارتش همواره پشتیبان برنامه‌های بنیاد حفظ آثار است.

وی با بیان اینکه امنیت امروز انقلاب اسلامی مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس است گفت: هر چه که امروز داریم از برکات شهدا است.

فرمانده ناوگان چهارم شمال کشور با اشاره به اینکه سرهنگ بایرامی بشدت پیگیر کارهای این بنیاد هستند و در حوزه موزه دفاع مقدس نیز تلاش های ایشان کاملا مشهود بود افزود: برای سرهنگ مصطفی‌پور نیز آرزوی توفیق داریم و مجموعه ارتش بر حسب وظیفه در خدمت است.

 

مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان: وارث زحمات دیگران در این حوزه هستم

سرهنگ مصطفی پور، مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا دفاع مقدس افسانه نشود اظهار کرد: سعی میکنم انتقال دهنده خوبی شویم و ارزش های را که شهدا با خون خود نگه داشتند حفظ کنیم.

مصطفی پور افزود: وارث زحمات دیگران در این حوزه هستم و انشالله با دعاهای شما خدمت گزاری میکنم.

در انتهای این مراسم ضمن تکریم از تلاش‌های سرهنگ عباس بایرامی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، سرهنگ حسین مصطفی پور به‌عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان منصوب و عباس بایرامی به عنوان رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس منصوب شد.

 

در تکنولوژی ابزار جنگی، سرآمد جهان و عامل بازدارنده برای دشمن هستیم

در ادامه قاسمی نژاد، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه در آغاز جنگ تحمیلی علیه نظام نوپای اسلامی شرایط بسیار شکننده بود اظهار کرد: بسیج و سپاه تازه تاسیس شامل افراد آموزش ندیده یا سربازانی بودند که کمی از فنون نظامی را آموخته بودند.

قاسمی نژاد تصریح کرد: در این ابتدای جنگ هیچ امکاناتی نداشتیم و جنگ افزارهای متعدد دشمن در مقابل اسلحه ژ۳ ما قابل مقایسه نبود و تنها اراده رزمندگان و اهل بیت علت پیروزی ما بودند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری گیلان با اشاره به اینکه در تکنولوژی ابزار جنگی، سرآمد جهان و به نوعی عامل بازدارنده برای دشمن هستیم ابراز کرد: روحیه مثال زدنی ایثار، جهاد، شهادت و ایستادگی در برابر دشمن از آثارش و برکات دفاع مقدس است که هر ملتی این ها را ندارد.

در رابطه با موزه دفاع مقدس با بیان اینکه موظف به هرگونه خدمتی در این موضوع هستیم ادامه داد: امیدواریم تا سال ۱۴۰۰بخشی از موزه دفاع مقدس با تعامل و هماهنگی به بهره ‌برداری برسد.

وی با تاکید بر شناخته شدن فداکاری های دفاع مقدس برای آیندگان گفت: این آثار باید توسط خالقان این حماسه که این ارزش‌ها را قبول دارند ثبت شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه