کارشناس اقتصادی در گفتگو با ۸دی:

افول نظام سرمایه داری وارد مرحله جدیدی شده / مردم، موجودیت آمریکا را نشانه گرفته اند

غلامرضا خانکشی پور کارشناس اقتصادی، گفت: ممکن است سیاهپوستان توسط نظامیان آمریکا سرکوب شوند و یک مدت دیگر با یک وحشی گری شدیدتر این قیام ها سرکوب شود اما بذری که کاشته شده و در بین نسل های آینده بروز و ظهور بیشتری خواهد داشت منجر به از بین رفتن آمریکا می شود.

افول نظام سرمایه داری وارد مرحله جدیدی شده / مردم، موجودیت آمریکا را نشانه گرفته اند

غلامرضا خانکشی پور در گفتگو با خبرنگار هشت دی در خصوص بحران و مشکلات اقتصادی در آمریکا با توجه به اعتراضات اخیر و راه افتادن جنبش نفس در این کشور، اظهارکرد: یک بحث کلی در رژیم سرمایه گذاری آمریکا این است که همواره تبعیض نژادی در موقعیت ها و عرصه های مختلف توسط این نظام ظهور و بروز داشته و این هم یک اتفاق دیگر در راستای همه آن حوادث بود منتهی یک تفاوت بسیار بزرگی داشته که رهبری به آن اشاره کردند.

وی ادامه داد: می بینیم که مرگ سیاهپوست توسط یک‌پلیس در مقابل چشم یک عده اتفاق می افتد و همه خیلی خونسرد این موضوع را تماشا می کنند و عکس العملی نسبت به این مورد نشان نمی دهند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تماشای این موضوع و عکس العمل نداشتند نشان از یک فرهنگ و تربیت است و در واقع فراتر از یک جنایت و اتفاق معمولی است، ادامه داد: این موضوع نشان می دهد در یک راستایی قرار گرفتند که به این نحو تربیت شدند و یک آموزه ای که این اجازه را دارند در چنین صحنه هایی این نوع رفتارها را داشته باشند.

خانکشی پور افزود: این نوع ظهور و بروز باعث شده دنیا و مردم آمریکا نسبت به این حرکت عکس العمل نشان دهند یعنی ماهیت وجودی نوع تربیت آمریکایی وقتی ظهور پیدا کرده مردم آن را روبروی آینه قرار دادند و نوع فرهنگ و تربیت خود را دیدند امروز در خبرها می بینید که تیراندازی اتفاق می افتد، جنایت می کنند و در کشورهای مختلف جهان دخالت های جنایتکارانه داشتند.

وی تصریح کرد: وقتی مردمی پرچم کشور خود را زیر پا می گذارند و روی آن راه می روند و به آتش می زنند اینها با موجودیت آمریکا دارند مخالفت می کنند، این نوع مخالفت کردن فراتر از مخالف با رژیم، حکومت، یک دولت و شخص است و در واقع موجودیت آمریکا را نشانه گرفتند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه خواسته ذهنی مردم آمریکا این است که آمریکا باید زنده شود، افزود: ۴۰ سال مردم ایران دارند شعار “مرگ بر آمریکا” سر می دهند و به نوعی مردم آمریکا اکنون دارند این شعار را سر می دهند.

وی با بیان اینکه اینها از آمریکایی بودن و اینکه کشوری به این نام در دنیا وجود داشته باشد، خسته شدند و از خودشان فرار می کنند، افزود: ممکن است سیاهپوستان توسط نظامیان آمریکا سرکوب شوند و یک مدت دیگر با یک وحشی گری شدیدتر این قیام ها سرکوب شود اما بذری که کاشته شده و در بین نسل های آمریکا در آینده بروز و ظهور بیشتری خواهد داشت منجر به از بین رفتن آمریکا می شود و ممکن است به جنگ داخلی منتهی شود.

خانکشی پور بیان کرد: ممکن است مثل شوروی سابق در جریانات سیاسی آمریکا را هرگز نبینیم و چندین کشور با نظام های مختلف ببینیم و به نوعی افول نظام سرمایه داری این حرکت که شروع شده بود وارد مرحله دیگری در دنیا شده و ممکن است در یک دهه دیگر رژیم، نظام و حکومت جدید یا مجموعه کشورهای جدیدی به جای آمریکا داشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه