برگزاری یادواره شهدای گیلانی سوم خرداد در فضای مجازی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: یادواره شهدای گیلانی سوم خرداد در فضای مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره شهدای گیلانی سوم خرداد در فضای مجازی

به گزارش ۸دی، عباس بایرامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: یادواره شهدای گیلانی سوم خرداد در فضای مجازی برگزار می‌شود.

او دفاع مقدس را متعلق به همه ملت ایران دانست و افزود: در جنگ هشت ساله تمام قدرت‌های جهانی در یک اردوگاه بودند و ملت ایران در برابر همه آن‌ها دفاع کرد و اگر کمک‌های مردمی و حضور داوطلبانه اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس نبود ما شاهد این همه موفقیت در آن برهه حساس نبودیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه، ما قوی هستیم شعار گرامی داشت سوم خرداد امسال است، گفت: سوم خرداد نقطه عطفی در مسائل دفاعی و دوران هشت سال دفاع مقدس کشور است و از این روز به عنوان نماد مقاومت ملت ایران یاد می‌شود.

عباس بایرامی به نقش و حضور ویژه رزمندگان گیلانی در عملیات الی بیت القدس اشاره کرد و افزود: گیلانیان از ابتدای عملیات آزادسازی خرمشهر در این شهر حضور داشتند و ۲۶۰ شهید تقدیم کردیم و شهید علیرضا ناصحی یکی از شهدای شاخص گیلانی در عملیات الی بیت المقدس است که هم اکنون مردم خرمشهر از او به نیکی یاد می‌کنند.

او رزمندگان گیلانی حاضر در عملیات الی بیت المقدس را بیش از دو هزار نفر عنوان کرد و گفت: گیلان در این عملیات ۷۰ جانباز دارد و کم سن‌ترین شهید گیلانی در این عملیات شهید سید احمد سادات کیایی با ۱۳ سال سن است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان افزود: در عملیات الی بیت المقدس بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک کشور آزادسازی شد.

عباس بایرامی همچنین به نقش زنان در دوران دفاع مقدس  که دوشا دوش مردان برای دفاع از کشور حضور داشتند، اشاره کرد وگفت: گیلان دو رزمنده زن در عملیات الی بیت المقدس دارد.

او افزود: محفل خاطره‌گویی با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور ۱۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس بدون مدعو برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از ارائه ویژه برنامه‌های حماسه سوم خرداد به صورت مجازی و با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در صورت اعلام عدم امکان برگزاری تجمعات مقدمات لازم برای برگزاری برنامه‌های سوم خرداد را در فضای مجازی فراهم کرده است.

عباس بایرامی با اشاره به اینکه ، امسال در آستانه چهل سالگی دوران دفاع مقدس قرار داریم، افزود: دشمن برای چهل سالگی انقلاب اسلامی برنامه‌های گسترده‌ای پیش بینی کرده بود تا به خیال خام خود مانع جشن چهل سالگی انقلاب شود، اما با تدبیر مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم جشن چهل سالگی به زیباترین شکل برگزار شد و بازتاب جهانی پیدا کرد.

اوگفت: پاسداشت چهل سالگی دفاع مقدس به معنای آن است که ملت ایران در برابر یک هجوم بین‌المللی مقاومت کرد و این مقاومت هم اکنون به الگوی بسیاری از ملت‌های دنیا تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان دفاع مقدس را یکی از مشعشع‌ترین دوران انقلاب اسلامی و الگوی بسیاری از امور دانست وتصریح کرد: ملت‌هایی موفق هستند که از تاریخ عبرت بگیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه