لزوم بهره‌گیری از ظرفیت زنان توانمند در حوزه‌های مدیریتی گیلان

سرهنگ «حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت زنان توانمند در حوزه‌های مدیریتی استان، گفت: حضور زنان در حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی ضروری است تا شاهد اثرگذاری این حرکت‌ها باشیم.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت زنان توانمند در حوزه‌های مدیریتی گیلان
به گزارش ۸دی، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در ششمین نشست کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به درایت و دوراندیشی امام راحل در شأنیت بخشی به مقام و منزل بانوان در جامعه اسلامی، اظهار داشت: امروز زنان با عزت و کرامت در همه عرصه‌های علمی و فناوری و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و مدیریتی نقش آفرینی می‌کنند.مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت زنان توانمند در حوزه‌های مدیریتی استان، تصریح کرد: حضور زنان در حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی ضروری است تا شاهد اثرگذاری این حرکت‌ها باشیم.

وی با اشاره به نقش اقشار مختلف استان در دوران دفاع مقدس، افزود: در کنار رشادت و دلامردی رزمندگان، شاهد نقش برجسته بانوان در پشتیبانی و صحنه‌های امدادرسانی بودیم.

حبیبی با بیان اینکه معارف هشت سال دفاع مقدس باید به عنوان یک الگو در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و مدیریتی و اجرایی امروز کشور مطرح باشد، خاطرنشان کرد: کار‌های خوبی در حوزه ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس انجام شده است، اما همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند باید ۵۰ سال دیگر کار شود تا بتوانیم ابعاد پنهام دفاع مقدس را کشف کنیم.

وی فرصت حضور والدین شهدا را غنیمت دانست و تاکید کرد: بعد از کنگره شهدای گیلان شاهد از دست دادن ۲۵۰۰ نفر از والدین شهدا بودیم که هر کدام گنجینه‌ای از خاطرات دوران دفاع مقدس بودند لذا باید اهتمام جدی در ثبت و ضبط خاطرات خانواده‌های شهدا به ویژه والدین داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان پارک موزه دفاع مقدس گیلان را یکی از ظرفیت‌های فرهنگی استان دانست و متذکر شد: دفاع مقدس فقط مربوط به نیرو‌های مسلح نیست و همانگونه که جنگ را به شکل مردمی مدیریت کردیم، حفظ و معرفی و اشاعه این فرهنگ نیز باید مردمی باشد و همه دستگاه‌ها سهم خود را ادا کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه