مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

فرهنگ دفاع مقدس الگوی مدیریتی برای حل معضلات اجتماعی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه فرهنگ و مبانی دفاع مقدس می‌تواند الگوی مدیریتی مناسبی برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی کشور باشد، افزود: امروز ابزار هنر بهترین و رساترین شیوه برای انتقال مفاهم دفاع مقدس است.

فرهنگ دفاع مقدس الگوی مدیریتی برای حل معضلات اجتماعی است

به گزارش هشت‌دی حسن حبیبی در اولین مراسم ملی یادبود استادان و کارکنان شهید دانشگاه‌های کشور با اشاره به اهمیت فضای علم و فناوری و دانشگاه به‌عنوان مبدأ همه تحولات اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با گروه‌های مختلف همواره از حوزه علم و فناوری اعلام رضایت کردند.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌های مختلف اما به موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی از جمله رشد حوزه هسته‌ای و بازدارندگی در حوزه صنایع دفاعی رسیده‌ایم گفت: با توجه به فرمایشات رهبری، هنوز در حوزه مبانی دفاع مقدس جای کار فراوان داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان تولیدات رسانه‌ای حوزه دفاع مقدس را پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین تولیدات دانست و تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم ابعاد و ویژگی‌های مختلف دوران دفاع مقدس را به‌خوبی برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی با اشاره به تاب‌آوری ستودنی مردم در دوران دفاع‌ مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس با وجود شرایط سخت جامعه شاهد تاب‌آوری بالایی از سوی مردم، وحدت و انسجام لازم برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بودیم و امروز هم بیش از گذشته به این وحدت و انسجام نیاز داریم البته نمونه‌های بارز این وحدت و انسجام در مراسماتی همچون راهپیمایی روز قدس با حضور پرشور و معنادار مردم مشاهده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه فرهنگ و مبانی دفاع مقدس می‌تواند الگوی مدیریتی مناسبی برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی کشور باشد افزود: امروز ابزار هنر بهترین و رساترین شیوه برای انتقال مفاهم دفاع مقدس است.

 حبیبی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس به فرهنگ و هنر کشور ارتقاء بخشید تصریح کرد: ۶۴ جلد کتاب مربوط به مبانی دفاع مقدس از جمله خاطرات شفاهی پیشکسوتان دفاع مقدس و رمان و … در سال گذشته رونمایی شد.

وی با اشاره به گفتمان ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس در کشور و گیلان خاطرنشان کرد: دفتر دائمی دانشنامه دفاع مقدس نیز در پژوهشکده گیلان‌شناسی راه‌اندازی شده که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با درخواست از متولیان امر برای برگزاری همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار وشهادت عنوان کرد: گروه تکفیری داعش سعی کرد مبانی شهید و شهادت را مورد هدف قرار دهد و سعی کردند آن را به انحراف بکشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه