مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

تدارک ۴۰۰ برنامه برای بزرگداشت هفته حماسه سوم خرداد در گیلان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه فتح خرمشهر هیمنه دشمن را درهم شکست، گفت: بیش از ۴۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت این حماسه در گیلان پیش بینی شده است.

تدارک ۴۰۰ برنامه برای بزرگداشت هفته حماسه سوم خرداد در گیلان

به گزارش ۸دی،سرهنگ حسین مصطفی‌پور در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر علاوه بر آثار مثبت داخلی، معادلات منطقه را نیز بر هم زد، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف مهم و تاریخی در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به رمز ماندگاری حماسه فتح خرمشهر، گفت: بعد از این رویداد حماسی، دشمن بعثی از استراتژی تهاجمی به استراتژی دفاعی روی آورد.

وی با بیان اینکه پس از فتح خرمشهر هیمنه دشمن فرو ریخت، بیان کرد: جبهه همانند یک دانشگاه بود که جوانان انقلابی و اسلامی در بستر آن پرورش یافتند و مدیران خلاقی در جنگ شدند.

مصطفی پور با اشاره به شکست لشکر ۵ ارتش صدام در عملیات بیت المقدس، تصریح کرد: سردار سلیمانی از خط شکنان اصلی این عملیات بود و در واقع نقطه شروع بروز توانمندی‌های وی در عرصه دفاعی بود.

وی با بیان اینکه نبرد امروز ما با دشمن در حوزه معرفتی است، ادامه داد: استفاده از تمام ابزارهای هنرمندانه و فرهنگی برای حفظ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در جامعه به ویژه برای نسل جدید ضروری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ضمن درخواست از نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس جهت تدوین خاطرات شفاهی آن دوران، افزود: امروزه دشمنان با شبهه افکنی در صدد عوض کردن جای جلاد و شهید هستند لذا باید نقشه آنها را از بین برد.

مصطفی پور با اشاره به ساخت کلیپ و انواع بازی‌های رایانه‌ای توسط بنیاد حفظ آثار در جهت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی، گفت: جشنواره فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش ادبیات پایداری به صورت ملی و با شرکت دانشگاه آزاد و تجلیل از خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس از جمله برنامه‌های این نهاد برای سالروز آزادسازی خرمشهر است.

وی به برگزاری جشنواره فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: این جشنواره همه ساله برگزار می‌شود و در آن سعی شده از ظرفیت‌های مردمی و از استعدادهای خوبی که در فضای مجازی وجود دارد بیشتر و بهتر استفاده شود.

مصطفی پور با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ برنامه برای بزرگداشت هفته حماسه سوم خرداد تدارک دیده شده است، افزود: برگزاری یادواره سرداران و شهدای عملیات بیت‌المقدس، گلباران مزار شهدا، افتتاح یادمان شهدای گمنام مسکن مهم رشت، چهارمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و رونمایی از ۷ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ما در این روز است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه