سرپرست پلیس راه استان خبر داد:

برخورد جدی پلیس گیلان با وسایل نقلیه پلاک مخدوش/اعمال قانون ۸۹۶ خودروی متخلف

سرپرست پلیس راه استان از اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش خبر داد و گفت: در این طرح ۸۹۶ دستگاه انواع وسایل نقلیه متخلف اعمال قانون و توقیف شدند.

برخورد جدی پلیس گیلان با وسایل نقلیه پلاک مخدوش/اعمال قانون ۸۹۶ خودروی متخلف

به گزارش ۸دی،سرهنگ جاور صفاری در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر، اظهارکرد: رسالت پلیس راه برقراری نظم و امنیت ترافیکی و پیشگیری از وقوع تخلفات و تصادفات رانندگی است و یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده پلیس برای نیل به این هدف، اعمال قانون رانندگان متخلف است.

وی افزود: هدف از اعمال قانون صرفا صدور قبض جریمه نیست بلکه تخصیص نمره منفی، ضبط گواهینامه، توقیف در پارکینگ و سایر امتیازات منفی که بر اساس اجازه قانون در اختیار پلیس قرار گرفته‌اند، همگی از مصادیق اعمال قانون محسوب می‌شوند.

سرپرست پلیس راه گیلان‌ با بیان اینکه پلاک وسیله نقلیه، معرف هویت و شناسنامه سوابق آن است، یادآور شد: متاسفانه برخی از متخلفان و مجرمان به منظور اقدامات خلافکارانه و فرار از اعمال مقررات اقدام به برداشتن، جعل و یا پوشاندن پلاک می‌کنند.

سرهنگ صفاری تصریح کرد: این رفتار علاوه بر اینکه بر اساس قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود از دیدگاه مقررات ترافیکی نیز تخلف بوده و با رانندگان متخلف بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

سرپرست پلیس راه گیلان خاطرنشان کرد: در همین راستا پلیس راه استان در معابر برون شهری به مدت سه روز اقدام به اجرای طرح برخورد با تخلف پلاک ناخوانا و پلاک مخدوش کرد که در این طرح ۸۸۵ دستگاه انواع وسایل نقلیه متخلف اعمال قانون و ۱۱ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه