رئیس پليس راه گیلان خبر داد:

برخورد پلیس با پلاک مخدوش وسائط نقلیه/ اعمال قانون بیش از ۸ هزار خودرو در گیلان

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به برخورد جدی پلیس با پلاک مخدوش وسائط نقلیه از اعمال قانون ۸ هزار و ۷۲۵ دستگاه خودرو در این رابطه خبر داد و گفت: دستکاری ارقام و یا مخدوش کردن پلاک خودروها جرم محسوب می‌شود.

برخورد پلیس با پلاک مخدوش وسائط نقلیه/ اعمال قانون بیش از ۸ هزار خودرو در گیلان

به گزارش ۸دی،سرهنگ “جاور صفاری” ضمن قدردانی از رانندگانی که محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا را جدی گرفته و همکاری بسیار خوبی با پلیس دارند اظهار داشت: تعداد محدودی از رانندگان برای فرار از جریمه نقض محدودیت‌ها اقدام به مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک خودرو می‌کنند.
وی از برخورد جدی پلیس با پلاک مخدوش وسائط نقلیه خبر داد و گفت: دستکاری ارقام و یا مخدوش کردن پلاک خودروها جرم محسوب می‌شود و در قوانین کشور عمل مجرمانه و مستوجب مجازات است.
رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه پلاک وسیله نقلیه، معرف هویت و شناسنامه سوابق آن است یادآور شد: برخی از متخلفان و مجرمان به منظور انجام اقدامات خلافکارانه و فرار از اعمال مقررات اقدام به برداشتن، جعل و یا پوشاندن پلاک می‌کنند.
این مقام انتظامی ادامه داد: افرادی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو می‌کنند علاوه بر اینکه وسیله نقلیه آنها توقیف می‌شود باید بدهی‌های جرایم راهنمایی و رانندگی هر دو پلاک را پرداخت و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شوند.
سرهنگ صفاری افزود: این رفتار علاوه بر اینکه بر اساس قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود از دیدگاه مقررات ترافیکی نیز تخلف بوده و با رانندگان متخلف بر اساس قانون برخورد می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در ۳ ماه اول سال جاری در معابر برون شهری به دلیل مخدوش و یا ناخوانا کردن پلاک، ۸ هزار و ۷۲۵ دستگاه خودرو اعمال قانون و ۲۱ نفر نیز به مرجع قضائی معرفی شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه