در پیامی تأکید شد:

نقش مهم شهید مطهری در احیای تفکر دینی منطبق با نیاز روز جامعه

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در پیامی به نقش مهم شهید مطهری در احیای تفکر دینی منطبق با نیاز روز جامعه اشاره و وی را الگوی معلم انقلابی توصیف کرد.

نقش مهم شهید مطهری در احیای تفکر دینی منطبق با نیاز روز جامعه

به گزارش ۸دی،شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت «سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری» پیامی صادر نمود.

در متن این پیام آمده است:

تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران مشحون بزرگ‌مردانی از جنس ایمان، علم و اندیشه است که با آگاهی و بصیرت خود هماره یاریگر اهداف متعالی معمار کبیر انقلاب اسلامی بوده و عمر گران‌سنگ و قلم گهربار خویش را وقف تحقق آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) کرده‌اند و نقشی حیاتی و مثمر در پیروزی، تداوم و تعالی انقلاب اسلامی ایران ایفا نموده‌اند. نمونه برجسته آن استاد علامه شهید مرتضی مطهری است که لحظه‌ای در دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) و همدلی و همراهی امام راحل (ره) غفلت نکرد و تا آخرین نفس با زبان و قلم خویش پاسدار و نگهبان ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی بود و با مجاهدت‌ها و مبارزات انقلابی خود در یاد و خاطره ملت شهیدپرور ایران اسلامی جاودانه گشت.

این شهید بزرگوار با پیوند عمیق به قرآن کریم و عشق به ائمه اطهار (ع) خدمتگزار راستین انقلاب اسلامی ایران بود و با تفکر الهی و عمل خاضعانه همواره در مسیر تحکیم بنیان انقلاب اسلامی و همچنین تبیین اندیشه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران قدم گذاشت. استاد شهید مطهری یکی از موفق‌ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در دوران معاصر است که با تکیه بر احکام مترقی دین مبین اسلام، به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین تئوریسین‌های انقلاب اسلامی مطرح شد و مردانه و جانانه در خط مقدم تقابل با تهاجم فرهنگی غرب ایستاد تا انقلاب اسلامی ایران از شر فتنه‌ها و توطئه‌های منافقین در امان بماند.

استاد شهید مطهری با اندیشه الهی و مطهر خود منافقان کوردل و منادیان اسلام آمریکایی و راهزنان دین و اندیشه را رسوا ساخت تا جایی که در اقدامی ناجوانمردانه در دوازدهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۸ ترور شد و با اهدای خون پاک خود، دین خویش را به ملت انقلابی ایران و میهن اسلامی ادا نمود. منافقان مزدور این عالم ربانی و دانشمند بزرگ عصر را به شهادت رساندند تا به زعم خود ضربه‌ای بزرگ بر پیکره جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی وارد سازند؛ غافل از آن‌که نام پاک و اندیشه مطهر ایشان حذف ناشدنی است و منافقان خودفروخته با ترور و به شهادت رساندن فرزندان غیور و محبوب مردم آزاده ایران، راه را اشتباه رفته و تنها حماقت، نادانی و ماهیت اندیشه ستیزانه خود را به نمایش خواهند گذاشت؛ چنان که با گذشت چهل و یک سال از شهادت علامه شهید مطهری همچنان آثار مکتوب ایشان تبیین‌کننده معارف دینی و بر ملأ کننده خط نفاق است.

دوازدهم اردیبهشت‌ماه (سالروز شهادت استاد علامه مرتضی مطهری) در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز «معلم» نامگذاری شده است. دانشمند فرزانه و مجاهد نستوه استاد شهید مطهری که با هدایت‌گری و راهنمایی‌های خویش نقش مهمی را در احیای تفکر دینی منطبق با نیاز روز جامعه ایفا نموده است همواره الگوی معلم انقلابی و در خط ولایت ایران اسلامی بوده و خواهد ماند. معلمانی که با عشق خویش به جان‌های دانش‌آموزان طراوت می‌بخشند و در دل‌هایشان بذر نور و معرفت می‌افشانند تا نهال وجود نوجوانان و جوانان ایران اسلامی به شجره طوبی مبدل گردد و در سنگر علم و دانش به سربازانی با اخلاص تبدیل شوند. شهید مطهری نمونه متقن یک معلم است که با الهام از مکتب اسلامی، تعلیم و تعلم را عبادت می‌دانست و با نائل‌شدن به مقام شهادت، سلوک عملی خود را کامل ساخت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مرتضی مطهری، فرارسیدن روز معلم را به همه فرهنگیان فرهیخته استان که با توجه به شرایط خاص ناشی از ویروس منحوس کرونا همچنان پرقدرت و باروحیه با روشی متفاوت در سنگر تعلیم و تربیت مجاهدت می‌ورزند تبریک عرض نموده و یادآور می‌شود که قدم نهادن در مسیر اندیشه شهدای گران سنگی همچون استاد مطهری و تولید علم با تکیه بر آموزه‌های اسلامی در سایه منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سبب امیدآفرینی و پیشرفت ایران اسلامی و موجب یاس و شکست دشمنان نظام و ملت ایران خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه