عضو کمیسیون آموزش‌ مجلس: دولت وضعیت نیروهای حق‌التدریسی‌ را تعیین‌ تکلیف کند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس حمایت بیشتر دولت از جامعه فرهنگیان کشور را در شرایط بد اقتصادی لازم و ضروری خواند و گفت: از دولت انتظار داریم برای تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی و آموزش‌دهنده‌ها برنامه‌ریزی کند.

عضو کمیسیون آموزش‌ مجلس: دولت وضعیت نیروهای حق‌التدریسی‌ را تعیین‌ تکلیف کند

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه نیروهای حق‌التدریسی، شرکتی‌ها، آموزش دهنده‌ها و پیش‌دبستانی‌ها باید هر چه زودتر توسط دولت ساماندهی و تعیین‌ تکلیف شوند اظهار داشت: از دولت انتظار داریم برای مشخص شدن نحوه فعالیت این دسته از معلمان به صورت کاملاً جدی و شفاف برنامه‌ریزی کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه سرنوشت نیروهای شرکتی و کار معین فعال در حوزه آموزش و پرورش در سال آینده باید مشخص شود عنوان کرد: بیش از ۶۰۰ هزار نفر از افرادی که به عنوان معلم با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند منتظر تصمیمات جدید دولت، ساماندهی و تعیین تکلیف‌شان هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس بودجه آموزش و پرورش و حوزه‌های تحقیقاتی کشور را بر اساس آن‌چه که کمیسیون تلفیق مجلس تعیین کرده بود خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و ابراز داشت: شفاف کردن تمام زوایای بودجه و منابع مالی که باید به آموزش و پرورش و تحقیقات کشور اختصاص یابد تاکنون در دستور کار نمایندگان بوده است.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه در قسمت بودجه اختصاصی به آموزش و پرورش و بخش تحقیقات کشور نگرانی چندانی وجود ندارد و نمایندگان تا جای ممکن موارد را در لایحه بودجه ۹۹ لحاظ کرده‌اند اظهار داشت: تنها نگرانی ما معلمان حق‌التدریسی‌، آموزش دهنده، شرکتی‌ها و آموزش دهندگان هستند که انتظار داریم دولت این نگرانی‌ها را رفع کند.

وی توجه بیشتر به حوزه‌های تحقیقاتی کشور و اختصاص منابع مالی مورد نیاز به این بخش طبق قانون برنامه ششم توسعه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در قانون بودجه و سند علمی کشور که بالاترین سند در حوزه دانشگاه‌ها است ظرفیت‌های خوبی را در قالب منابع اعتباری و تسهیلات مورد نیاز برای استفاده دانشگاه‌ها باز کرده‌ایم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مشخص شدن جایگاه تحقیقات و پژوهش را در کشور بسیار رفیع و تعیین کننده دانست و خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه توسعه، ۲۷ درصد از دانشجویان کشور باید دانشجوی دانشگاه‌های نسل سوم باشند بنابراین بر اساس تکلیف قانون باید زمینه تحقق این موضوع را فراهم کنیم.

وی شرکت‌های فعال در حوزه دانش‌بنیان را موتور محرکه اقتصاد مقاومتی نامید و ضمن تأکید بر اهمیت حمایت و گسترش این شرکت‌ها در سطح کشور تصریح کرد: به اعتقاد بنده گیلان از قانون برنامه عقب است و کمتر از ۵ درصد دانشجویان این استان در حوزه دانشگاه‌های علمی و کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه موانع گسترش و توسعه دانشگاه‌های نسل سوم باید شناسایی و سپس برطرف شوند عنوان کرد: قانون برنامه توسعه بر ضرورت تقویت دانشگاه‌های علمی و کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای تأکید ویژه‌ای کرده است بنابراین باید برای عملیاتی شدن این بخش از قانون برنامه‌ریزی‌های لازم اتخاذ شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه