"محمدرضا عوض نیا" کاندیدای رشت در انتخابات مجلس:

مخالف دو قطبی سازی هستم/ مهم ترین مشکل کشور تضعیف تفکر “ما می توانیم” است

“محمدرضا عوض نیا” کاندیدای رشت در انتخابات مجلس، گفت: در حال حاضر مهم ترین مشکل کشور تضعیف تفکر “ما می توانیم” است و این تفکر خیلی مهم است.

مخالف دو قطبی سازی هستم/ مهم ترین مشکل کشور تضعیف تفکر “ما می توانیم” است

“محمدرضا عوض نیا” کاندیدای رشت در انتخابات مجلس با حضور در تحریریه پایگاه خبری ـ تحلیلی  ۸دی با اشاره به فضای انتخابات اظهار کرد: یک سازوکار از دوره های گذشته در کشور ما بوده که در انتخابات ۹۲ نیز داشتیم و آن هم بحث صالح نامقبول و اصلح مقبول است.

وی افزود: یک ایراد معنوی وجود دارد و آن هم اینکه از اول این بنا را کج ساختیم و عناوینی مانند اصلاح طلب و اصولگرا مطرح شد در حالی که فرمایش رهبری این بود که این دو کنار بروند و انقلابی یا ضد انقلاب ملاک است؛ به هرحال در اصولگرا ضد انقلاب، مفسد اقتصادی و موافق برجام را داشتیم و در اصلاح طلب هم بر عکس این ها را داشتیم.

کاندیدای رشت در حوزه انتخابیه رشت بیان کرد: بنده مخالف دو قطبی سازی هستم و بارها این موضوع را اعلام کردم.

عوض نیا تصریح کرد: بیشترین مشکل و ضعفی که در مجلس دهم داریم، ضعف در دانستن و تحلیل مواردی مانند برجام، سند ۲۰۲۰، کنواسیون پاریس و پالرمو بود.

وی افزود: الان نماینده ای که در مجلس رد صلاحیت شده و کل ساختار قانون اساسی را زیر سؤال می برد باید صراحتا از آنها و دیگر نامزدها سؤال شود وقتی نماینده شدید حاضر هستید شفافیت صفر تا ۱۰۰ زندگی خود و همسر و خانواده را بپذیری؟ آیا حاضر هستید رأی شما هر چند مورد دشنام، حمله و خطر جانی قرار بگیری بریا مردم شفاف سازی کنی؟! آیا حاضر هستید تمام هزینه کرد انتخاباتی شفاف شود؟ آیا حاضر هستید در ۴ سال نماینده مجلس گذرنامه خود و خانواده ات باطل یا توقیف در قوه قضائیه شود؟ آیا حاضر هستید که مشخص شود شما دو تابعیتی هستید یا اگر فرزند شما تبعه خارج از کشور را دارد اعتبار شما لغو شود؟ آیا حاضر هستید تعهد دهید که تمام حساب های بانکی خود و خانواده تان مسدود شود و یک حساب داشته باشد؟ آیا نماینده  ای حاضر است دفتر نمایندگی اش  را در حاشیه شهر راه اندازی کند؟ و من حاضرم چنین کاری کنم.

کاندیدای رشت در انتخابات مجلس گفت: اگر این اقدامات توسط نمایندگان صورت گیرد کارها بخوبی پیش می رود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مهم ترین مشکل کشور تضعیف تفکر “ما می توانیم” است و این تفکر خیلی مهم است.

 

رشت پتانسیل تبدیل شدن به قطب کشاورزی آسیا را دارد

عوض نیا ادامه داد: گیلان متراکم ترین شهرکشور است و با مشکلاتی در حوزه کشاورزی و دامداری دست و پنجه نرم می کند در صورتی که رشت پتانسیل تبدیل شدن به قطب کشاورزی آسیا را دارد اما سنگ اندازی ها و لابی گری در ادارات و دست های پشت پرده مانع از توسعه و پیشرفت استان است.

عوض نیا با بیان اینکه نماینده باید مبارزه کند اما مداخله در هر کاری را نکند، گفت: در پیشرفت کشاورزی اولین مرحله احیاءتمام زمین های کشاورزی است.

وی با تأکید بر اینکه راه نجات مردم گیلان احیاء کشاورزی و ارتقا سطح کشاورزی است، گفت: بحث منطقه ویژه کشاورزی که به مجلس ارائه شد در دولت خاک می خورد.

کاندیدای رشت در انتخابات مجلس یکی از معضلات گیلان را وجود منطقه آزاد انزلی دانست و گفت: این ظرفیت بجای دروازه صادرات و سکوی اقتصاد گیلان و رشد اقتصادی مردم منطقه متاسفانه به محل واردات و ضربه اقتصاد داخلی گیلان تبدیل شده است.

عوض نیا تصریح کرد: در بحث کارخانجات نیمه تعطیل ما باید کار شود و یکی دیگر از معضلات استان تغییر کاربری زمین های کشاورزی است که متأسفانه آن قانونی که باید سفت و سخت بگیرد وجود ندارد.

وی مورد بعدی معضل ترافیکی شهر رشت و درگیری های شورای شهر و شهرداری و به تعبیری خود مچکری های آقایان دانست و گفت: در خصوص عوارضی شهر هم می توان از خودروهای پلاک استان عوارض دریافت نکرد اما از پلاک های غیر استان عوارض گرفته شود و برای شهر هزینه شود.

 

خلأ برنامه های چالشی در شبکه باران را احساس می کنم

کاندیدای رشت درانتخابات مجلس بیان کرد: به نظر بنده سازو کار استان ما شفاف نیست و اگر رسانه ملی نمی خواهد به مشکلات مردم ورود کند و فقط روابط عمومی ادارات باشد تعطیل شود بهتر است.

عوض نیا تصریح کرد: بشدت خلأ برنامه های چالشی در شبکه باران را احساس می کنم کل برنامه های چالشی این شبکه این است که در فلان خیابان چاله وجود دارد.

وی با بیان اینکه شفافیت در ادارات باید مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: گیلان باید استان شیشه ای شود و تمام مسائل از جمله بودجه سازمان های شفاف تا هزینه کرد سفر مسئولین شفاف سازی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه