علی علیزاده

آقای ظریف! ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم آنها بودند که میز را ترک کردند

فرض می کنیم ترامپ نصیحت شما را بپذیرد و توبه کند! و پسر خوبی شود و تحریم‌ها را بردارد! در آن صورت قرار است با آمریکا درباره چه موضوع و مسئله‌ای مذاکره کنید؟ مگر جنابعالی در دانشگاه علامه طباطبایی بعد از آنکه فهرستی از نقض عهدها و پیمان‌شکنی‌های پی‌درپی آمریکا را برشمردید، اعلام نفرمودید که؛ 《کسی از این پس نمی‌تواند به امضای آمریکا اعتماد کند؟》

آقای ظریف! ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم آنها بودند که میز را ترک کردند

به گزارش هشت دی: دی ۱۳۹۸ خاطرمان هست.خبری که نه تنها ایران بلکه جهان رو به شوک فرو برد..تعداد گزارش های خبری،ترند های توییتر و … گواه این ماجرا هستند.
همان روز بود.ترامپ در توییتی پرچم آمریکا را توییت کرد.به عنوان پیروزی.و همان روز ترامپ به دستور ترور دولتی خودش اقرار کرد.درصورتی که در ترور و جنایت های قبلی شان انکار میکردند.
روزی بود که رهبری به منزل رفیقِ خوشبخت خود رفت.پیام تسلیتی در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهان او صادر کردند.پیامی که شد نقشه راه.پیامی که گواه میداد انتقام سختی در راه است و خواهیم گرفت.
اتفاقا همان روز بود که محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در توئیتی به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که باید مسئولیت تمام پیامدهای ماجراجویانه سرکش خود را بر عهده بگیرد.و درصدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.در اظهاراتی دیگر اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همچنین تعدادی از مقامات حشد الشعبی را تروریسم دولتی عنوان کرد.
همان روز بود که ترامپ قمار باز ایران را دعوت به مذاکره کرد.
۱۴دی ۹۸ بیاد بیاوریم.حاج قاسم و ابو مهدی المهندس و دیگر یارانشان در بغداد و کاظمین تشییع شدند.
۱۵ دی ۹۸ روزی که پیکر اربا اربا حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهدای ایرانی شهرهای اهواز و مشهد تشییع شد یادمان هست.میلیون ها نفر آماده بودند.میلیون ها نفر که خواستار انتقام بودند.
۱۶دی ۹۸ را که اصلا نمی توانیم از یاد و خاطرمان ببریم.حداقل من یکی نمیتوانم.خودم آنجا بودم.قطره ای از این دریای خروشان.همه آمده بودیم.برای دلمان که آرام بگیرد.برای دیدار آخرمان.برای رهبرمان.برای انتقام سخت.زبان قاصر است از گفتن حس و حال.حس و حال موقع نماز میت.گریه هایی که کلام را قطع میکرد.
شروع مراسم ۱۷ دی در کرمان را و خاکسپاری در ۱هشت دی ماه را چطور از خاطر ببرم؟
اولین سیلی در ۱هشت دی را چطور از خاطر ببریم؟که هنوز آمریکایی های جنایتکارگیج اند …
۲۵ دی ۹۸ همین چند روز پیش با اشک وکینه را بیاد می آوریم.اهانت و فحاشی ترامپ احمق به سردارمان.سردار دلها.و واکنش مردم به این اتفاق.ترامپ نمیداند که شهید سردار سلیمانی از سردار سلیمانی برایشان خطرناک تر است.
در تمام این قصه پر غصه نمیتوانیم صحبت های آقای ظریف درمورد مذاکره ایران با آمریکا را بپذیریم.چطور می توان با قاتل حاج قاسم مذاکره کرد؟چطور میتوان با راهبرد های کلان مخالفت کرد؟ فرموده‌اید: «دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم و این آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند»! آقای ظریف! فرض میکنیم، آقای ترامپ نصیحت شما را بپذیرد و توبه کند! و پسر خوبی شود و تحریم‌ها را بردارد! در آن صورت قرار است با آمریکا درباره چه موضوع و مسئله‌ای مذاکره کنید؟مگر جنابعالی در دانشگاه علامه طباطبایی بعد از آنکه فهرستی از نقض عهدها و پیمان‌شکنی‌های پی‌درپی آمریکا را برشمردید، اعلام نفرمودید که؛ «کسی از این پس نمی‌تواند به امضای آمریکا اعتماد کند». حالا چه شده که برخلاف نظر قبلی خود از احتمال مذاکره با آمریکا سخن می‌گویید؟! مگر جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد نیستند؟مگر ملت طرفدار مقاومت نیستند؟این تفکر که ترامپ با آمریکا فرق دارد ریشه در بینش دارد.چراکه میدانم آمریکا همان آمریکاست فقط پالانش عوض شده است.
آقای ظریف شما رو به خواندن و التزام عملی به بیانات امام خمینی(ره) در مورد وزارت امور خارجه دعوت میکنم.
البته برای جواب به این سوال که چرا آقای ظریف همچین حرفی را زده ؟درصورتی که میدانیم این صحبت های آقای ظریف واکنش هایی دارد؟درصورتی که میدانیم ایشان برای زدن هر حرف و کلمه ای تبعات آن را می اندیشد؟ باید به بی اثر شدن برجام توسط آمریکا،بی اعتبار شدن ظریف و رفتن ظریف فکر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه