مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

خانه شیون فومنی ثبت ملی می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از احیاء و ثبت ملی خانه میراحمد سیدفخری‌نژاد ملقب به شیون فومنی شاعر نامدار گیلانی خبر داد.

خانه شیون فومنی ثبت ملی می شود

به گزارش ۸دی ، شهرود امیرانتخابی ضمن اعلام خانه شیون فومنی ثبت ملی می شود، اظهارکرد: ثبت و احیاء خانه مادری شیون فومنی واقع در محله رودبارتان رشت که هم اکنون در مالکیت یکی از برادران او است در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار دارد و بزودی پرونده ثبت خانه شیون فومنی به شورای ثبت کشور ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: مالک فعلی بنا طی تفاهم‌نامه‌ای رسمی با بنیاد شیون فومنی رضایت و موافقت خود را مبنی بر ثبت ملی خانه شیون فومنی اعلام کرده است و امیدواریم با تخصیص اعتبار برای خرید عرصه و اعیان مورد نظر، خانه موزه شیون فومنی در این محل ایجاد و به‌عنوان یک مکان فرهنگی مورد استفاده علاقه‌مندان و مردم عزیز قرار بگیرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: شیون فومنی از شاعران محبوب و مشهور گیلانی است که در سال ۱۳۲۵ در شهرستان فومن دیده به جهان گشود و دوران نوجوانی خود را در شهر رشت و در خانه مذکور سپری کرد و احیاء و ثبت خانه شیون از مطالبات دیرینه مردم و اهالی فرهنگ و هنر استان گیلان است که امیدواریم دستگاه‌های ذیربط در کنار میراث فرهنگی گیلان در راستای تحقق این مطالبه گام بردارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه