برگزاری یادبود دانش‌آموختگان جانباخته‌ی سانحه هواپیما در دانشگاه تربیت مدرس

مراسم یادبود دو تن از دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس که در میان جانباختگان سانحه‌ سقوط هواپیمای اوکراینی بودند، ظهر امروز در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

برگزاری یادبود دانش‌آموختگان جانباخته‌ی سانحه هواپیما در دانشگاه تربیت مدرس

به گزارشهشت دی، در این مراسم که پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزر شد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی ساداتی‌نژاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس به بیان سخنانی درباره جانباختگان حادثه سقوط هواپیما و همچنین موضوع شهادت سردار سلیمانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان ضمن تسلیت به خانواده دو فارغ‌التحصیل این دانشگاه، ضمن تشکر از حضور رئیس، معاونان، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه تربیت مدرس در این مراسم، اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت هفته‌ پر بلایی بود. خبر شهادت جانگداز سردار سلیمانی دل‌های ایرانیان را محزون کرد و خباثت آمریکا را برای ما روشن‌تر از پیش کرد. در کنار شکوه تشییع پیکر سردار سلیمانی، متاسفانه دو حادثه دیگر داغ را بر دل‌های ما افزود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: نکته‌ای به ذهنم رسید که جنبه‌ تحلیل سیاسی ندارد اما به نظرم بیشتر جنبه عرفانی دارد. خداوند در آیه ۲۵ سوره توبه داستان جنگ حنین را یادآوری می‌کند. به یاد بیاورید جنگ حنین را زمانی که مسلمانان ۱۲ هزار نفر بودند اما در مرحله‌ اول آن جنگ شکست خوردند. خداوند در قرآن مجید علت آن را دچار شدن به غرور می‌داند و معتقد است این جمعیت انبوده مسلمانان را به اعجاب برانگیخت. خداوند می‌خواست به مسلمانان بگوید که همه‌چیز را باید با نگاه مخلصانه دید. اگر گاهی به مسائل از زاویه معنوی نگاه کنید ممکن است چنین تحلیل‌هایی داشته باشد.

وی افزود: ابعاد حادثه سقوط هواپیما هم پرونده‌اش مفتوح است. نمی‌دانم مسائلی که جدیدا در خصوص مسائل سایبری و این‌ها مطرح می‌شود چه قدر صحت دارد اما پس از گذشت این مصیبت‌ها قابل بررسی و پیگیری است. اشتباهات انسانی‌ که رخ داده باید از نظر فنی و علمی مورد بررسی قرار گیرد و اگر بحثی در خصوص توطئه و نفوذ هم مطرح می‌شود باید پیگیری و بررسی شود. فروغ خادم و سارا ممانی دو تن از جانباختگان سقوط هواپیما از فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت مدرس بودند و در مراسم امروز که برای بزرگداشت آنها برگزار شده بود،، یکی از اقوام فروغ خادم به نمایندگی از خانواده‌ وی شرکت کرد. همچنین دراین مراسم بیانیه‌ برخی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس درباره حوادث اخیر قرائت شد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه