فوران گدازه‌های آتش‌فشان پایتخت فیلیپین را به تعطیلی کشاند+فیلم و عکس

در پی فعال شدن آتش‌فشانی در فیلیپین، پایتخت این کشور به حالت تعطیل درآمد و مقامات درخصوص خطر فوران و پرتاب مواد مذاب هشدار دادند.

فوران گدازه‌های آتش‌فشان پایتخت فیلیپین را به تعطیلی کشاند+فیلم و عکس

به گزارشهشت دی، پس از هشدار دولت درخصوص فوران حتمی این آتش‌فشان با گذشت دو روز از فعال شدن آن، هزاران نفر از مردم این کشور مجبور به تخلیه منازل شدند.

سرپرست موسسه آتش‌فشان و لرزه‌نگاری فیلیپین در جمع خبرنگاران گفت: «سرعت افزایش فعالیت آتشفشان تال موجب گفتی ما شده است. ما خروج ماگما (مواد مذاب) را مشاهده کرده‌ایم».

به گفته مقامات، فوران این آتش‌فشان می‌تواند موجب وقوع سونامی شود. تخلیه بار الکتریکی در خاکستر و دود ناشی از فعالیت آن، صاعقه‌های مهیبی را موجب شده است. تا کنون بیش از ۱۶ هزار نفر مناطق اطراف این آتشفشان را که دارای جاذبه‌های توریستی است ترک کرده‌اند.

با این حال شماری از توریست‌ها برای ثبت بهتر فوران آن، بدون توجه به هشدارها به نواحی مجاور آتش‌فشان رفته‌اند. یکی از این افراد، گردشگری از رژیم صهیونیستی است که در توضیح به رویترز گفت: «این اتفاقی است که فقط یک بار در طول عمر تجربه می‌کنیم».

در «مانیل» پایتخت فیلیپین که امروز به‌خاطر فوران آتش‌فشان در تعطیلی به سر می‌برد، مردم در هوای مملو از دود و بوی گوگرد، با زدن ماسک پوشاندن صورت با پارچه تردد می‌کنند. خیابان‌های این شهر ۱۳ میلیون نفری برخلاف همیشه، بسیار خلوت شده‌اند.

فرودگاه بین‌المللی مانیل نیز در حالت تعطیل قرار دارد و دستکم ۲۴۰ پرواز لغو شده‌اند. با این حال یکی از معدود پروازهایی که امروز انجام شد، حامل «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین بود که از شهر زادگاهش به پایتخت بازگشته است.

آتش‌فشان تال ظرف ۳۰۰ سال گذشته بیش از ۳۰ بار فوران کرده و در مجموع جان حدود ۶۰۰۰ نفر را گرفته است.

کشور فیلیپین بر روی یک کمربندی آتش‌فشانی قرار دارد که به «حلقه آتش» مشهور است. فعالیت این آتش‌فشان‌ها علاوه بر فوران‌های گاه و بی‌گاه زلزله‌های متعددی نیز به‌دنبال دارند.


صاعقه ناشی از تخلیه بار الکتریکی در دود و خاکستر خارج شده از آتش‌فشان


بارش خاکستر آتش‌فشانی


تخلیه روستاهای مجاور آتش‌فشان


بارش خاکستر آتش‌فشانی

انتهای پیام/م

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه