مسئول بسیج رسانه گیلان:

ارسال ۱۲۰۰اثر به جشنواره ابوذر/ عدم حمایت یارانه ای دولت از پایگاه های خبری منجر به آسیب در جامعه می شود

مسئول بسیج رسانه گیلان در اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر این استان گفت: بیش از ۶۰درصد رویدادهای خبری از این طریق پایگاه های خبری و تحلیلی انجام میشود که عدم حمایت یارانه ای دولت از منابع خبری منجر به آسیب های زیادی در جامعه میشود.

ارسال ۱۲۰۰اثر به جشنواره ابوذر/ عدم حمایت یارانه ای دولت از پایگاه های خبری منجر به آسیب در جامعه می شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، مهدی پارسا مسئول بسیج رسانه استان صبح امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به دنیای سایبر و وفور اطلاعات با بیان اینکه در منشاء دانش و اطلاعات همیشه نوعی کمبود احساس میشود اظهار کرد. ما رسانه بدون نقص نداریم و فعالین حوزه رسانه باید مطالبات خود را شناسایی و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به جنگ نابرابر رسانه ای بیان کرد: امروز رسانه ها با جنگ روایت ها مواجه هستند و دشمنان در جنگ رسانه ای بدنبال ایجاد فضایی دوقطبی تزریق ناامیدی و فتنه انگیزی است و داشتن رسانه در دایره گفتمان انقلاب موجب به مرتفع کردن مشکلات جامعه میشود‌.

پارسا با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان گیلان هدف این جشنواره را توسعه و نهادینه کردن انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی به آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: تولیدات ارزشمند رسانه ای در این جشنواره در جهت میل به آرمان های انقلاب اسلامی و رفع مشکلات جامعه بکار میرود.

وی با تاکید بر نقش رسانه و خبرنگاران در نشر بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: پنجمین جشنواره ابوذر امسال در ۱۰محور شامل بصریت، رونق تولید، محرومیت زدایی، مسائل صنفی خبرنگاران و در بخش ویژه گام دوم انقلاب برگزار شده است.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه امسال هزار و ۲۰۱اثر به جشنواره ابوذر ارسال شده است که به لحاظ کیفیتی در مقایسه با سال گذشته پیشرفته چشمگیری داشته اشت افزود: از مجموع این آثار ۱۳درصد در بخش مصاحبه، ۱۰درصد در بخش عکس، ۱۲درصد تولید خبر، ۴ددصد تولیدات ویدویی، ۲۳درصد گزارش و ۴درصر سرمقاله است.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به مشکلات و مطالبات خبرنگاران در حوزه معیشت، بیمه و رفاه اصحاب رسانه ای که باید تبدیل به قانون مدون شود گفت: امروز بیش از ۶۰درصد رویدادهای خبری از این طریق پایگاه های خبری و تحلیلی انجام میشود که عدم حمایت یارانه ای دولت از منابع خبری منجر به آسیب های زیادی در جامعه میشود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش دچار مشکل هستیم ادامه داد: برگزاری دوره اموزش خبرنگاری مقدماتی و تکمیلی با حضور ۲۵۰نفر از خبرنگاران و فعالان فضاهای مجازی و رسانه ای، دوره تربیت مربی خبرنگاری، پویش سواد رسانه ای در ۱۰۰ مسجد استان گیلان از دیگر اقدامات در راستای نیل به اهداف انقلاب اسلامی در حوزه رسانه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه