اقتصاد مقاومتی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

رئیس دبیر خانه دائمی اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام روحیه کار آفرینی در کشور را مورد انتقاد قرارداد و گفت: روحیه کار در کشور ضعیف است.

اقتصاد مقاومتی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، محمد ابراهیم مداحی در نسشت خبری  با تاکید بر اینکه  ،باید بخش غیر دولتی را باور کنیم اظهار کرد:سیاست های اصل ۴۴ موتور حرکت چشم انداز است.

?????

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در اسفند ماه ۹۲ فرمودند که من از عملکرد سیاست اصل ۴۴ راضی نیستم افزود:باید این فرهنگ که همه کار را دولت انجام دهد حذف شود.

رئیس دبیر خانه دائمی اقتصاد مقاومتی  در مجمع تشخیص مصلحت نظام روحیه کار آفرینی در کشور را مورد انتقاد قرارداد و گفت: روحیه کار در کشور ضعیف است.

مداحی با بیان اینکه ما به جای اینکه ماهی گیری را یاد مردم دهیم به دست مردم ماهی دادیم خاطرنشان کرد:برای اینکه برسیم به توسعه باید شرایط و ظرفیت ایجاد کنیم وباید این امر در بین مردم فرهنگ شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ترکیبی از مردم و مسئولان است تصریح کرد:این که سند بالادستی ایجاد کنیم ویا اگر مردم به تنهایی جلو بیفتند اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان  دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام  با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید برای مردم دغدغه شود افزود:باید اقتصاد عمقاومتی  تبدیل به یک مطالبه عمومی شود و در این بین نقش رسانه ها بسیار موثر است

مداحی با بیان اینکه برای تخقق این امر باید ساز و کار از بالا ایجاد شود گفت: باید قانون های اضافی حذف و ساختارهای مزاحم اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی متشکل از سه سطح استراتژی،تاکتیک و تکنیک است و مشکل ما این است که که در مرحله استراتژی و راهبرد ما می مانیم.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان  دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اینکه چشم انداز یک سیاست مدت دار است افزود:اگر سیاست ها محقق نمی شوند یک دلیل آن این است که جز مطالبات مردم نیستند.

مداحی با تاکید بر اینکه سند چشم انداز یک چالش قانونی است،گفت: یعنی ما راضی به شرایط موجود نیستیم و خود را نقد می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه گیلان هفتمین استانی است که آمایش سرزمین آن به پایان رسیده است خاطرنشان کرد:موانعی در صنعت گردشگری ما وجود دارد و ابتدا ما باید مشکلات فرهنگی در این حوزه را حل کنیم.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان  دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ورود ۶ میلیون گردشگر به گیلان گفت: زیرساخت ها و امکانات ورود گردشگران باید در استان فرهم شود.

مداحی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت ها و فرهنگ  گردشگری را در کشور اصلاح کنیم تصریح کرد: آنچه ما در اقتصاد مقاومتی به دنبال آن هستیم یک هدف کوتاه مدت نیست.

وی افزود: این که  رفاه در زندگی مردم باشد یکی از اهداف ما است و لی هدف کلی ما فراتر از این مباحث است.

وی با بیان اینکه فلسفه و فرهنگ اقتصاد مقاومتی احیای فرهنگ ایرانی است گفت: آنچه دشمنان ما از آن واهمه دارند همین است

مداحی خاطرنشان کرد: دشمنان از انرژی هسته ای ما نمی ترسند ،دشمن از این می ترسد همان طور که که ملت ایران انقلاب اسلامی خود را در جهان فراگیر کرد اگر این فرهنگ ایرانی شکل بگیرد جهانی شود.

وی گفت: احیای این تمدن مطالبه مردم ایران است ،مردم ایران در طول تاریخ نشان دادند که همواره می خواهند اول باشند و این جز خون مردم ایران است و در خط اول چشم انداز توسعه ،گفته شده است ایران قدرت اول منطقه می شود.

وی تاکید کرد بنابراین باید الزامات احیای تمدن ایرانی بزرگ از طریق اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.

مداحی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است ،اظهار کرد: دلیل این ضرورت این است که رقبای ما منتظر نمی مانند که ما چور پیش می رویم و ما در بازار رقابت نباید کم بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۴ باید قدرت اول منطقه باشیم افزود: باید رسیدن به این نقطه الزاماتی لازم است که باید رعایت شود.

رئیس  دبیر خانه دائمی اقتصاد مقاومتی مجمع تشخیص مصلحت نظام ،با اشاره به اینکه نقش مردم در اقتصاد مقاومتی کلیدی است ،گفت:اقتصاد مقاومتی آمده است که به نقش مردم در اقتصاد اعتبار دهد.

مداحی با اشاره به ۲۴ مولفه اقتصاد مقاومتی ،خاطرنشان کرد: یکی ازاین مولفه ها آمایش سرزمین است.

وی با اشاره به امکانات وسیعی که در گیلان وجود دارد خاطرنشان کرد:جای تاسف است که  مسئولان استان برای ۱۲ کیلومتر آزاد راه گله مند هستند

رئیس  دبیر خانه دائمی اقتصاد مقاومتی  مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ۲۷۵ کیلومتر ساحل در گیلان،بازار خوب و همسایگی با روسیه تصریح کرد: روسیه نزدیک به ۵ میلیارد دلار بازار مواد غذایی دارد.

مداحی با بیان اینکه آمایش سرزمیی یعنی اینکه نقاط،ضعف و قوت،تهدید و فرصت در صنعت،خدمات ،کشاوزی را بررسی کنیم افزود: راهبرد توسعه ای باید به گونه ای تدوین شود که جوابگو باشد.

وی توجه به فعالیت های دانش بنیان را مورد تاکید قرارداد و گفت:زمان آن رسیده که ارزش های افزوده را بررسی کنیم و دانشگاه ،صنعت و تمام حوزه ها باید ساختار خود را اصلاح کنند و گرنه محکوم به شکست می شوند.

وی با اشاره به سونامی پیری جمعیت در سال ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد:باید پژو هشکده ها باید دانشگاه ها به وجود آیند.

رئیس  دبیر خانه دائمی اقتصاد مقاومتی   مجمع تشخیص مصلحت نظام باید محصولات استراتژیک گیلان را احیا کنیم افزود: محصولات استراتژیک باید مبنای کار مراکز پژوهشی ما باشند و هزار وادحد دانشگاهی ما نباید در کشور تکرار هم باشند.

مداحی با بیان اینکه هدف پژوهش دانشگاهی معطوف به آمایش سرزمین باشد گفت:نفت باید تبدیل به ارزش افزوده شود.

وی با تاکید بر اینکه تاب آوری مساوی با اقتصاد مقاومتی نیست بلکه شامل اقتصاد مقاومتی می شود گفت:مقاومت اقتصادی  مساوی با اقتصاد مقاومتی نیست و اقتصاد مقاومتی فراتر از این مسائل است.

رئیس  دبیر خانه دائمی اقتصاد مقاومتی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اقتصاد توسعه یافته اقتصاد مقاومتی به تعبیر ما نیست چراکه کره جنوبی اقتصاد توسعه یافته وابسته دارد افزود: توسعه یافتگی در اقتصاد مقاومتی با حفظ استقلال و پیشرفت با حفظ عدالت دنبال می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه