نام عملیات ترور سردار سلیمانی چه بود؟

آمریکا نام عملیات موشکی خود که در نزدیکی فرودگاه بغداد رخ داده و منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد را «آذرخش کبود» (Blue Lightning) گذاشته است.

نام عملیات ترور سردار سلیمانی چه بود؟

به گزارش ۸دی؛ “Blue Lightning” یا بازی ضدایرانی آذرخش کبود، نام عملیات نظامی است که توسط نیروهای آمریکایی، به دستور دونالد ترامپ،  برای به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و حمله به کاروانی که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد در اتومبیل در حال حرکت بود، صورت گرفت. طی این حمله چندین نفر دیگر از همراهان از جمله ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی، به شهادت رسیدند.

آنطور که مطرح شده آمریکا نام عملیات موشکی خود که در نزدیکی فرودگاه بغداد رخ داده و منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد را «آذرخش کبود» (Blue Lightning) گذاشته است، آذرخش کبود نام یک بازی رایانه‌ای  است که در آن بازیکنان نقش یک خلبان جنگنده را با هدف اصلی انجام گروهی از مأموریت‌ها دارند.

هنگام شروع بازی، بازیکنان می‌توانند با انتخاب تصویر دلخواه خود آن را سفارشی و  نام خود را وارد کنند، بازیکن برای انجام آمادگی مأموریت‌های اصلی بازی که تحت عنوان «Tour of Duty» انجام می‌شود وظیفه دارد مأموریت‌های تمرینی را انجام دهد.

قبل از شروع مأموریت صفحه نمایش مختصری نمایش داده می‌شود که وضعیت مکان انتخابی تور و هدف هر یک از مأموریت‌های موجود در منطقه انتخاب شده را توضیح می‌دهد و پنج نوع مأموریت از جمله اسکورت ، مأموریت هوایی و زمینی از طریق بازی وجود دارد.

هدف اصلی بازی از بین بردن دراکو است. در واقع ژنرال دراکو مردی برجسته است که برای حفظ صلح در سراسر جهان با استفاده از پرسنل ارتش برای سازمان ملل کار می‌کرد؛ دراکو به آرامی کنترل و قدرت سازمان‌های نظامی را به‌دست می‌آورد به حدی که اعضای اسکادران آذرخش آبی در ازای قدرت و ثروت به صفوف دراکو می‌پیوندند و شبکه جنایات سازمان یافته خود را در سراسر جهان گسترش می‌دهند.

زمانی که از خیانت او پرده‌برداری می‌شود رهبران سازمان ملل متحد از این امر متعجب می‌شوند و تأکید می‌کنند قبل از اینکه خیلی دیر شود باید اقدامی صورت بگیرد، با توجه به این که نیروهای وفادار سازمان همچنان مشتاق فرصتی برای متوقف کردن دراکو و نیروهایش هستند در نتیجه، این سازمان سر خود را به سمت اسکادران Blue Lightning می‌چرخاند و آن‌ها یک خلبان تازه کار این نیرو را تعیین می‌کنند تا دراکو و گروه جنایتکارش را بکشند.

 این خلبان همان بازیکن است که پس از انجام تکالیف متعدد به محلی اعزام می‌شود که بیشتر ارتش دراکو در آن ساکن است، اما خود دراکو پس از تخریب پایگاه فرار می‌کند، وقتی خلبان پس از اتمام مأموریت به پایگاه اسکادران می‌رسد، نیروهای باقیمانده دراکو برای حمله غیرمنتظره با هواپیماهای حمله به پایگاه نزدیک می‌شوند و در نتیجه خلبان بار دیگر برای انجام کار به پایگاه اسکادران اعزام می‌شود.

 خلبان به پایگاه مخفی که دراکو و نیروهایش در حال فرار هستند اعزام می‌شوند. خلبان پس از مدیریت نزدیک شدن با دراکو و هواپیمای خود، او را شکست و دنیا را در این روند نجات می‌دهد و بعداً به خاطر شایستگی‌هایش مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

 سازندگان این بازی یک هواپیما و یک لباس پرواز برای عکسبرداری استخدام کردند و برای صداهای موجود در بازی سعی شده است از بازیگران صاحب نامی استفاده تا با ساخت یک ضدقهرمان آرمان و فرهنگ خاصی را به ذهن کودک و نوجوان بازیکن متبادر کنند.

گفتنی است سحرگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و معاون حشد الشعبی و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه