مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

اجرای طرح بهسازی در ۲۰ روستای گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از تخصیص ۴۲ میلیارد ریال در بخش بهسازی بافت روستایی خبر داد و گفت: این طرح در پنج روستا در مرکز استان و ۱۵ روستا در ۱۵ شهرستان اجرا می شود.

اجرای طرح بهسازی در ۲۰ روستای گیلان

به گزارش ۸ دی ؛ محمد اکبرزاده امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اعتبار ۷۸۰ میلیارد ریالی بنیاد مسکن استان گیلان از محل ملی و استانی در سال ۹۷، اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۲۰۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه گیلان جزء سه استان برتر کشور در تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی است، افزود: دولت در جریان سیل ۹۷ به ۱۱ شهرستان سیل زده گیلان ۱۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت کرد. همچنین گیلان و مازندران پایلوت بازسازی تاسیسات زیربنایی روستایی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از اتمام ۷۷ پروژه بازسازی تاسیسات زیربنایی روستایی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ پروژه دیگر نیز دارای پیشرفت ۷۰ درصدی است.

اکبرزاده با اشاره به ابلاغ اعتبار ۴۴۵ میلیارد ریالی برای قیر طی سال گذشته، عنوان کرد: استان گیلان رتبه نخست بهره گیری از قیر رایگان را دارد و امسال اعتبار مربوط به اجرای آسفالت تخصیص یافته است.

وی از تخصیص ۴۲ میلیارد ریال در بخش بهسازی بافت روستایی خبر داد و گفت: بهسازی بافت روستایی در مناطق چهارگانه ساحل، جلگه، کوهپایه و کوهستان صورت می گیرد. این طرح در پنج روستا در مرکز استان و ۱۵ روستا در ۱۵ شهرستان(هر شهرستان یک روستا) اجرا می شود.

آسفالت ۹۲ کیلومتر راه های روستایی گیلان

ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز، با اشاره به تخصیص ۱۵۹ میلیارد تومان اعتبار از ۱۸۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب استان در حوزه راه و شهرسازی، اظهار کرد: امسال ۹۲ کیلومتر از راه های روستایی را آسفالت کردیم؛ همچنین ۸۶ پروژه در حوزه راه روستایی داریم.

وی از ابلاغ اعتبار ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی ویژه طرح های چند استانی خبر داد و اضافه کرد: راه آهن رشت – آستارا، بهسازی راه اصلی انزلی – رضوانشهر و تکمیل باند دوم جاده کلیدبر به ماسال از جمله این طرح هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن رشت – آستارا اختصاص یافته است، گفت: همچنین ۱۸۰ میلیارد تومان برای ۲۰ کیلومتر از مسیر راه آهن رشت – انزلی مصوب شده که با تخصیص خوبی مواجه شدیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه