عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رشت عنوان کرد:

تذکر رهبر انقلاب در مورد مصرف سوخت/ اثرگذاری تحریم ها در سال آینده  پایان می یابد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تذکر رهبرمعظم‌انقلاب درباره مصرف بالای بنزین و احتمال کمبود آن در آینده و نیاز به واردات بنزین گفت: کارت سوخت، مصرف بنزین و قاچاق را کنترل کرد اما دولت فعلی آن را باطل کرد در حالیکه امروز مجبور شد دوباره به احیای آن روی آورد.

تذکر رهبر انقلاب در مورد مصرف سوخت/ اثرگذاری تحریم ها در سال آینده  پایان می یابد

به گزارش خبرنگار هشت دی، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب(یکشنبه) در سلسله نشست های روشنگری با موضوع از فتنه بنزین تا انتخابات ۹۸ در مسجد فاطمه الزهرا رشت ، با بیان اینکه مسئله جدی امروز نظام جمهوری اسلامی تعیین هدف و چشم انداز پیشرو است اظهار کرد: دشمن درصدد القای به بن رسیدن جمهوری اسلامی ایران است و عده ای از ایادی داخلی با کینه های تلمبار شده این مطلب را در دانشگاه و جامعه رواج میدهند.

وی با اشاره به ارتقای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته گفت: امریکا سالها قبل هواپیمای مسافربری ایران را با موشک هدف گرفت و در این حمله ۲۹۰نفر را به شهادت رساند ولی امروز هواپیمای فوق مدرن امریکا جرات ذره ای تجاوز به آب و خاک ایران را ندارد زیرا می داند ایران به شدت پاسخ تجاوز آنها را خواهد داد.

*ارتقای قدرت بازدارنگی ایران در منطقه

صفار هرندی با اشاره به قدرت بازدارندگی ایران در برابر قدرت های بزرگ گفت: ایران به حدی از توانمندی نظامی و قدرتی رسیده است که بعنوان مانعی بزرگ در برابر کوچکترین حرکت دشمن شده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران در حوزه غیرنظامی و علوم مختلف پس از دوران طاغوت بصورت نجومی رشد کرده ایم، افزود: در حال حاضر رتبه علمی ایران در جهان ۱۶است و از زمان تاسیس دانشگاه تهران، ۴درصد دستاوردهای این دانشگاه برای دوران طاغوت و ۹۶درصد برای پس از پیروزی انقلاب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر قدرت نظامی ایران ادامه داد: در صورت جنگ احتمالی بین ایران و عربستان، در ساعات اولیه جنگ ایران تمام زیرساخت های عربستان را نابود میکند.

*رهبر انقلاب قدرتمندترین رهبر پس از جنگ جهانی دوم

وی با اشاره به مقایسه رهبرمعظم انقلاب با ترامپ در نشریات بین المللی گفت: نشریات بین المللی از جنگ امریکا و ایران بعنوان کشمکش بین دو قدرت بزرگ یاد میکنند و
رهبر ایران را بعنوان قهرمانی جدی و باهوش معرفی میکنند که از جنگ جهانی دوم تا کنون قدرتمندترین رهبر جهان شناخته شده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این مرد ۸۰ساله بی سرو صدا به قدرتمندترین شخص خاورمیانه تبدیل شده است و در سبک زندگی با تمام رهبران جهان کاملا متفاوت است‌.

صفار هرندی با بیان اینکه باید کاری کنیم که غربی‌ها برای همکاری با کشور ما پیشقدم شوند نه آنکه ما به دنبال مذاکره با آنها باشیم، ادامه داد: عده‌ای مقاومت را بی‌فایده می‌دانند و می‌گویند برای تأمین لوازم ضروری و بیمارستانی بایستی با غرب مذاکره کنیم در صورتی که میتوانیم از طریق تولید داخلی و ارتباطات بیرونی تحریم های امریکا را دور زده و مشکل واردات کالا به کشور را رفع کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید به مرحله ای برسیم که برای تأمین ساده‌ترین نیازهای خود محتاج غرب نباشیم افزود: غرب سال آینده را سال پایان اثرگذاری تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرده است زیرا شرکت‌های بزرگ دیگر حاضر به همکاری با آمریکا نیستند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن نگران توسعه علم در کشور است ادامه داد: بخش اعظمی از پیشرفت علمی کشور مدیون مقام معظم رهبری هستیم و در آینده فرزندان ما وقتی تاریخ این دوره را مرور می‌کنند درمی‌یابند که قدرت ایران مدیون تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نزدیک شدن به مرزهای علمی است.

وی ادامه داد: چشم انداز اقتصادی کشور از حیث اتکا به توان داخلی روشن است و کسانی که با تکیه به دانش داخلی به‌دنبال پیشرفت هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تذکر رهبرمعظم‌انقلاب درباره مصرف بالای بنزین و احتمال کمبود آن در آینده و نیاز به واردات بنزین گفت: کارت سوخت، مصرف بنزین و قاچاق را کنترل کرد اما دولت فعلی آن را باطل کرد در حالیکه امروز مجبور شد دوباره به احیای آن روی آورد.

هرندی با بیان اینکه تصمیم دولت مبنی بر سهمیه بندی مجدد بنزین مانع از قاچاق آن شده است گفت: با این وجود نحوه اجرای آن با چالش هایی رو برو است و بهتر بود دولت بنا به پیشنهاد کارشناسان آن را به همه اختصاص میداد تا در صورت عدم نیاز از سوی مردم، این فرآورده با ارزش به خود دولت فروخته شود.

وی با بیان اینکه آینده جمهوری اسلامی به فرموده رهبری روشن و رو به رشد است، گفت: آینده جمهوری اسلامی بسیار روشن و رو به توسعه است اما باید ما هوشیار باشیم و در انتخابات آتی با عنایت و توجه به شاخص های رهبری نماینده اصلح را روانه مجلس کنیم.

صفار هزندی با اشاره به انتخابات مجلس در اسفندماه سال جاری تاکید کرد: جهت برون رفت از بن بست مشکلات باید از همکاری نسل باتجربه و نسل جوان و با نشاط استفاده کرد، من نه بیش از اندازه جوان گرا و نه پیر ستیز هستم اما معتقدم باید کسی که آماده خدمت است وارد مجلس شورای اسلامی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه