عکاس: مریم بزرگی

چکمه سازی هنر پیرمرد ۷۵ ساله رودسری + تصاویر

“سهراب پور رسول” ۷۵ ساله با بیش از ۶۰ سال سابقه در شغل تولید و تعمیر چکمه در رودسر فعالیت می کند.

چکمه سازی هنر پیرمرد ۷۵ ساله رودسری + تصاویر

“سهراب پور رسول” ۷۵ ساله با بیش از ۶۰ سال سابقه مغازه داری در شغل تولید و تعمیر چکمه در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه که از ۱۴ سالگی مغازه ام را به قیمت ۲هزار و پانصد هزار تومان خریده ام، اظهار کرد: من اینجا چکمه های دریایی تولید و تعمیر می کنم، گاهی کار کفاش های دیگر را هم انجام می دهم.

وی با بیان اینکه قبلا مأمور آتش نشان بودم، افزود: همیشه در زندگی تلاش کردم تا آثار خوبی از خودم به جا بگذارم و رفتارم الگوی دیگران باشد.

پور رسول ادامه داد: سعی می کنم همیشه در کنار مشکلات با مشتری و مردم خنده و شوخی داشته باشم، اگر چه مشکلاتم زیاد است، ۳معلول دارم و ماهیانه ۲ میلیون پانصد هزار تومان هزینه می دهم اما باز هم با مشتری هایم می خندم‌…

وی گفت: در کودکی مجسمه سازی هم می کردم، گل های لاله میدان سپاه رشت و انزلی کار دست من است و هرچیزی به ذهنم میرسد را با دستانم می ساختم.

پوررسول با اشاره به درآمد کم این شغل گفت: مشکلات زیاد است گاهی صبح تا شب اینجا کار می کنم اما چیزی دستم را نمی گیرد، اما باز هم شکر…

وی در ادامه افزود: پدرم اسلحه ساز بود و به خاطر ندارم این کار را از او یا کسی یاد گرفته باشم فکر کنم این هنر ذاتا در وجودم بوده است!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه