آیت الله فلاحتی در جلسه ستاد ازدواج دانشجویی گیلان:

ازدواج دانشجویی یکی از راهکارهای پر کردن خلاءها در زندگی است/ نهادها و انجمن های دانشجویی در زمینه ترویج ازدواج آسان فعال شوند

نماینده ولی فقیه در گیلان وجود خلاء ها را سبب تبدیل هنجارها به ناهنجارها در زندگی عنوان کرد و گفت: یکی از راهکارهای پر کردن خلاء ها در زندگی، ازدواج دانشجویی است.

ازدواج دانشجویی یکی از راهکارهای پر کردن خلاءها در زندگی است/ نهادها و انجمن های دانشجویی در زمینه ترویج ازدواج آسان فعال شوند

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه ستاد ازدواج دانشجویی استان با تاکید بر تلاش مضاعف در عرصه فرهنگی گیلان اظهار کرد: اگر در دهه اخیر تمام نیروهای کارآمد در عرصه فرهنگی استان تلاش می کردند اکنون معضلات در این زمینه وجود نداشت یا بسیار کم بود.

وی به بی توجهی به زیربناهای فرهنگی گیلان در گذشته اشاره کرد و افزود: هر قدر زمان می گذرد بیشتر به بی توجهی به مسائل فرهنگی استان واقف می شویم.

امام جمعه رشت، خواستار ارائه راهکارها در عرصه فرهنگی گیلان شد و بیان کرد: ازدواج دانشجویی یکی از برنامه های فرهنگی محسوب می شود ضمن اینکه طلاق در ازدواج دانشجویی بسیار کمتر از دیگر ازدواج ها است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه همگرایی و هم آوایی بین متولیان امر، مسئولان و فرهیختگان در ترویج ازدواج دانشجویی حائز اهمیت است، تصریح کرد: استفاده از اندیشه فرهیختگان در زمینه مذکور اثرگذار است.

وی، وجود خلاء ها را سبب تبدیل هنجارها به ناهنجارها در زندگی عنوان کرد و گفت: یکی از راهکارهای پر کردن خلاء ها در زندگی، ازدواج دانشجویی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه حج عمره و سفر به عتبات عالیات از جمله ابزارهای مشروع در پر کردن خلاء ها در زندگی جوانان به ویژه دانشجویان است، خاطرنشان کرد: ازدواج یکی از راهکارهای پر کردن خلاء ها در زندگی است و متولیان به ویژه دلدادگان به نظام و کشور باید در این زمینه تلاش کنند.

آیت الله فلاحتی به فرهنگ غنی گیلانی ها اشاره کرد و یادآور شد: رتبه نخست کاهش جمعیت و فرزندآوری در گیلان قابل پذیرش نیست.

وی با تاکید بر ارائه مشوق ها برای تکثیر نسل پس از ازدواج، اظهار کرد: روش های مختلف تشویق برای گروه های هدف باید تبیین شود.

امام جمعه رشت با بیان این پرسش که راهکاها برای تکثیر نسل چیست؟، افزود: تمام نهادها و انجمن های دانشجویی در زمینه ترویج ازدواج آسان باید فعال شوند ضمن اینکه فرهنیختگان و استادان دانشگاه ها باید مصدر امور را در این زمینه به دست گیرند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت همگرایی و هم آوایی بین مسئولان در ترویج ازدواج دانشجویی، بیان کرد: تلاش بخش های مختلف در عرصه ازدواج دانشجویی جای ستایش دارد.
ثبت نام ازدواج دانشجویی دانشگاه های گیلان تا پایان دی ماه تمدید شد

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: امسال بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی در دانشگاه های استان برگزار می شود.

حجت الاسلام سید محمدحسین صفوی از برنامه ریزی برای اعزام ۲۰۰ زوج دانشجو به مشهد مقدس در سال جاری خبر داد و بیان کرد: ثبت نام ازدواج دانشجویی تا پایان دی ماه در دانشگاه های گیلان تمدید شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه