عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب:

کاندیداهای نمایندگی قوه مقننه باید جامع‌نگر و مسئولیت‌پذیر باشند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد باید دو مولفه جامع نگری و مسئولیت پذیری برای ثبت نام و کاندیداتوری نمایندگی قوه مقننه مورد توجه قرار بگیرد.

کاندیداهای نمایندگی قوه مقننه باید جامع‌نگر و مسئولیت‌پذیر باشند

به گزارش ۸دی؛ “اسد الله عباسی” در خصوص سخنان رهبر انقلاب نسبت به ثبت‌نام بی‌محابای برخی افراد در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: برای حضور در عرصه نظام قانونگذاری کشور افراد باید دارای دو ویژگی ظاهری و همچنین باطنی باشند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم شورای اسلامی در این راستا اظهار کرد: در واقع صلاحیت های عمومی مانند داشتن مدارک تحصیلی و غیره در زمره ویژگی های ظاهری محسوب می شود اما آشنایی به قوانین بالادستی و داشتن توان و ظرفیت در همه ابعاد در جایگاه ویژگی باطنی بشمار می رود.

وی ادامه داد: شاید یک نفر از نظر علمی در سطوح عالی باشد اما از نظر تقوا، دیانت و توان کاری و نتواند به خوبی عمل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عنوان مثال گاهی اوقات طرح ها و لوایحی در قوه مقننه مطرح می شود که تایید شدن یا نشدن آنها دارای نتایج خاصی است لذا افراد باید دارای صلاحیت های لازم مانند جامع نگری و مسئولیت پذیری باشند و بتوانند با پختگی تصمیم بگیرند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاندیداهای تصدی نمایندگی قوه مقننه نباید وعده هایی دهند که در حوزه اختیارات و شرح وظایف یک نماینده نیست، افزود: در واقع گاهی برخی افراد مطالبی را بیان می کنند که به شعارشان تبدیل می شود اما وقتی نمی توانند این وظایف که در حوزه دستگاه های اجرایی است را محقق کنند، این ناتوانی به حساب قوه مقننه و نمایندگان گذاشته می شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد این رویه در همه عرصه ها وجود دارد زیرا در دولت نیز مسئولان شعار سر دادند مبنی بر اینکه چرخ اقتصاد مردم باید بچرخد اما امروزه مشاهده می شود که مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند.

لازم به ذکر است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه خود، با شرح روایتی درباره توصیه پیامبر اعظم(ص) خطاب به جناب ابوذر، ضمن انتقاد به ثبت‌نام بی‌محابای برخی افراد در انتخابات مجلس، تاکید کردند: هر مسئولیّتی، هر سِمَتی، هر توانایی‌ای، در کنارش یک مسئولیّتی دارد، یک تعهّدی وجود دارد. باید دید که آیا میتوانید آن تعهّد را انجام بدهید یا نه؟ این خیلی درسِ بزرگی است»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه