امام جمعه صومعه سرا:

مجلس نه تنها در راس امور نیست بلکه باعث تهدید کشور و مضر به استقلال و عزت کشور است

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: با فرستادن نمایندگانی معامله‌گر، نان به نرخ روز خور، ضعیف النفس، بی‌اراده، منفعت طلب و سوءاستفاده‌گر، ترسو و منفعل از تهدیدها و سیاست‌های فشار استکبار و … مجلس نه تنها در راس امور امور نیست بلکه باعث تهدید کشور و مضر به استقلال و عزت کشور است.

مجلس نه تنها در راس امور نیست بلکه باعث تهدید کشور و مضر به استقلال و عزت کشور است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مصلی برگزار شد با گرامیداشت شهادت دکتر شهریاری، اظهارکرد: دکتر شهریاری دانشمند جوان هسته‌ای بود که با روحیه و همت بسیجی و تنها با فکر و توان علمی خود و دیگر دانشمندان هسته‌ای، توانست فناوری هسته‌ای را که در انحصار کشورهای استکباری بود در اختیار بگیرند و این افتخار را نصیب ملت ایران کردند و برای همین مورد بغض و کینه استکبار قرار گرفتند و بدست عوامل منافق و مزدور داخلی آمریکا به شهادت رسید.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه روز دهم آذر سالروز شهادت عالم و مجاهد نستوه آیت‌الله شهید مدرس است که به همین مناسبت به روز مجلس شورای اسلامی نامگذاری شده است، افزود: شهید مدرس نماد یک نماینده دانشمند، شجاع، بیدار، باهوش متعهد و وفادار به آرمان‌های اسلام و ملت است.

راشدی نوری گفت: این شهید اهل معامله و سیاست‌بازی و پست و ریاست فروش نبود، خود را وقف خدمت به مردم و برای اعتلای اسلام و عزت و استقلال کشور کرد، تحت تاثیر شرایط و فضای سیاسی حاکم قرار نگرفت و بر اساس تشخیص خود و مصلحت ملت و کشور حرف می‌زد و موضعگیری می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید مدرس برای انجام وظایف نمایندگی مردم از هیچ چیز و هیچ کس واهمه و هراسی نداشت، تصریح کرد: با وجود و حضور چنین نمایندگانی، مجلس در راس امور قرار دارد و نقش مجلس، تعیین کننده و تاثیرگذار در همه امور کشور خواهد بود.

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: با فرستادن نمایندگانی معامله‌گر، نان به نرخ روز خور، ضعیف النفس، بی‌اراده، منفعت طلب و سوءاستفاده‌گر، ترسو و منفعل از تهدیدها و سیاست‌های فشار استکبار و … مجلس نه تنها در راس امور نیست بلکه باعث تهدید کشور و مضر به استقلال و عزت کشور است.

راشدی نوری اظهار کرد: مردم شریف وظیفه دارند کسانی را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند که حافظ و نگهدار مصالح نظام و اسلام باشند، در جهت استیفای حقوق ملت، عمران و آبادانی و پیشرفت کشور،اشتغال جوانان، رفع محرومیت از اقشار آسیب‌پذیر و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مادی و انسانی و عزت و سربلندی کشور تلاش کنند.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با اشاره به ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزاکوچک‌خان جنگلی افزود: این روحانی جوان، شجاع و بیدار در مقابله با استعمار و استبداد داخلی نهضتی را ایجاد کرد و منشوری برای حکومتداری اسلامی بوجود آورد و تا مدتی مراکز گیلان تحت حکومت مستقل او اداره می‌شد اما با خیانت و ارتباط پنهانی برخی همراهان و یارانش، تفرقه و اختلاف در دولت نهضت، باعث شهادت غریبانه و مظلومانه این روحانی مبارز و از هم پاشیده شدن نهضت و حرکت جنگل شد.

امام جمعه صومعه‌سرا در ادامه با اشاره به حضور مثال‌زدنی مردم در راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از اقتدار و امنیت نظام و در حمایت هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری، گفت: این حضور آگانه و مسئولانه مردم فهیم و شریف کشورمان موجبات رضایت، تکریم و تعظیم عمیق مقام معظم رهبری را فراهم کرد.

راشدی نوری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اغتشاشات عوامل آشوبگر را توطئه‌ای عمیق، وسیع و خطرناکی توصیف کردند که مدتها برای آن برنامه‌ریزی و پول خرج کردند، آموزش دادند تا در فرصتی مناسب مانند افزایش قیمت بنزین، دست بکار تخریب، آتش‌سوزی و آدم‌کشی و شرارت بزنند، تصریح کرد: اما حضور و حرکت عظیم ملت باعث بی‌نتیجه ماندن این اقدام کور شده است، هر چند که دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و سپاه و بسیج همه وارد میدان شدند و به خوبی وظیفه‌شان را انجام دادند اما مردم با راهپیمایی‌ها در سراسر کشور و اعلام حمایت از نظام و امنیت کشور، تو دهنی سختی به آمریکا، استکبار و صهیونیست جهانی زدند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه