دادستان کل کشور در مراسم معارفه دادستان گیلان:

منابع ملی در شمال کشور در معرض تعرض است/ اجازه اجرای طرحی که احتمال خطر آن زیاد است را در تالاب انزلی نمی دهیم

دادستان کل کشور در مراسم معارفه دادستان گیلان، گفت: سرمایه های و منابع ملی در شمال کشور در معرض تعرض است که صیانت از وجب به وجب آن باید در اولویت باشد.

منابع ملی در شمال کشور در معرض تعرض است/ اجازه اجرای طرحی که احتمال خطر آن زیاد است را در تالاب انزلی نمی دهیم

به گزارش ۸دی، “مهدی فلاح میری” امروز با حضور دادستان کل کشور به عنوان دادستان عمومی و انقلاب گیلان معرفی شد.

در این مراسم که با حضور “حجت الاسلام منتظری” دادستان کل کشور و “آیت الله فلاحتی” نماینده ولی فقیه در گیلان از خدمات ۶ ساله “علی مصطفوی نیا” قدردانی و “مهدی فلاح میری” که پیش از این رئیس مرکز حفاظت اطلاعات دادگستری گیلان بود به عنوان دادستان جدید گیلان معرفی شد.

حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در این مراسم با بیان اینکه دادستان و مسئولان قضایی برای خدمت به مردم برنامه ریزی دقیق داشته باشند بر تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و گفت: دادستان باید برای صیانت از حقوق عامه اهتمام ورزد.

وی مسئولیت های دادستان را به لحاظ مدعی العموم بودن مسئولیتی خطیر دانست و افزود: در شمال کشور سرمایه های و منابع ملی در معرض تعرض است که صیانت از وجب به وجب آن باید در اولویت باشد.

دادستان کل کشور یاری رساندن به دولت در مسائل اقتصادی را از سیاست های جدی دستگاه قضا عنوان کرد و افزود: مسئولان قضایی استان در رسیدگی به پرونده های اقتصادی و شرکت های تولیدی به نحوی عمل کنند که سبب رونق تولید و حفظ اشتغال شود.

وی به جلوگیری از بازداشت های غیر ضروری نیز تأکید کرد و افزود : مسئولان رسیدگی به پرونده ها تلاش کنند در مراحل رسیدگی، طرفین دعاوی را به صلح و سازش سوق دهند.

منتظری به اغتشاشات اخیر و تلاش دشمنان برای ناامن کردن کشور نیز اشاره کرد و گفت: در کنار دستگاه های مسئول امنیت، مردم نیز در ایجاد و حفظ این نعمت بزرگ همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به بازدید خود از تالاب بندرانزلی خطاب به استاندار و سایر مسؤولین بیان کرد: استاندار به‌عنوان‌ نماینده عالی دولت، دستگاه‌های اطلاعاتی و دادستان انزلی موظف است بر این‌ تالاب صیانت کند و این سؤال است که دستگاه‌های خدمات رسان همچون برق چگونه به فردی که به حریم تالاب تجاوز کرده برق‌رسانی می‌کند و شرایط را برای دیگران راحت می‌کند.

دادستان کل کشور با انتقاد از سازمان محیط‌ زیست، گفت: این سازمان بدون در نظر گرفتن مخاطرات زیست‌محیطی در حال اجرای طرح بایوجمی در سطح تالاب بود.

وی ادامه داد: تا زمانی که تمام دستگاه‌های ذی‌صلاح موافقت نکنند با اجرای طرح بایوجمی مخالفت می‌شود و اجازه نخواهیم داد اجرای طرحی که احتمال خطر آن زیاد است و مراکز رسمی و تخصصی آن را رد کرده‌اند در سطح تالاب اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز به پیچیدگی و دشواری قضاوت اشاره کرد و گفت: هدف قضات تربیت انسان هاست و از این جهت قاضی باید روانی سالم و آرام داشته باشد.

آیت الله فلاحتی افزود: مردم دستگاه قضا را پناهگاه خود می دانند و این فرصتی است تا با قضاوت صحیح و عادلانه اعتماد مردم را جلب کرد.

وی به مشکلات استان اشاره کرد و افزود: گیلان در سه عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد نابسامانی هایی دارد که انتظار داریم دستگاه قضا در این سه عرصه عملکرد مناسبی داشته باشد.

ارسلان زرع استاندار گیلان هم در این مراسم بیان کرد: یکی از راه های جلب اعتماد عمومی و امیدآفرینی برخورد با مفسدان اقتصادی است که خوشبختانه قوه قضائیه گام های خوبی را در این راستا برداشته است.

وی افزود: زمانی مردم در جامعه احساس کرامت می کنند که حقوق شهروندی آنها محترم شمرده شود و قانون معیار عمل مسئولان و مردم باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه امنیت از مهم ترین مؤلفه های توسعه در هر جامعه است گفت: با پشتوانه مردم و تلاش مسئولان امنیتی امروز اقتدار ایران نه فقط در منطقه بلکه در دنیا کم نظیر است.

حجت الاسلام خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان نیز اولویت دستگاه قضا در استان را پیگیری ترک فعل های مسئولان دانست و گفت : دادستان و مسئولان قضایی استان ، ترک فعل ها و انجام ندادن وظایف توسط مدیران که سبب وارد آمدن خسارت به بیت المال و حقوق شهروندان شده را پیگیر خواهند بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه